Veckans fredagslåt, och känslor

Okej hej på er! Hoppas ni har det bra där hemma i vinterkylan! Tänkte lägga ut veckans fredagslåt nu, och det är väl inte direkt en låt jag lyssnar på vanligtvis haha, men jag tyckte att texten passade ganska bra just nu! Och freaka inte ur där hemma, det är inte såå illa, men ibland kan man bara bli överväldigad av för mycket känslor och minnen från hemma och då känns det verkligen såhär! Just nu är ett sånt tillfälle.
Tror att många tror att jag har det superbra hela tiden och att allt är lätt som en plätt, fel! Det är den största utmaningen i mitt liv hittills, och speciellt nu kring jul! Kan behöva ert stöd lite då och då, puss!
 


Okej, jag vill faktiskt inte åka hem, det är jag inte alls redo för, men känslan. Jag tror att ni andra utbytesstudenter förstår vad jag pratar om och vad låten reklekterar!
 
Sorry om det blev lite depp nu, men det kommer förhoppningsvis ett betydligt gladare inlägg sen! Men jag vill verklgen försöka vara ärlig, och inte bara skriva om det positiva. Till er blivande utbytesstudenter som förmodligen sitter och velar och freakar ut och väljer organisation och skriver på papper, går på hälsoundersökningar, be prepared, för det kommer inte vara lätt, men värt det, ja!
 
Såg det här på instagram igår, ganska bra.
"We are stronger because of the hard times, wiser because of our mistakes and happier because of our sad experiences"
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Man har en tendens att försköna allt " det vanliga" när man är i väg! Hade du varit hemma hade du pulsat fram med cykeln i snömodd, pluggat och skrivit på en uppsats som du som vanligt väntat med att göra till sista dagen - du vet " jobbar bäst under press" och bråkat med syrrorna om vems tur det är att gå ut med Buster..... Men det är väl den vardagen man längtar till, och som man börjar uppskatta när man inte har den!! Men jag har sagt det förut, ta vara på den här tiden. It's ones in a life time" 🌸fortsätt behålla en positiv inställning och var öppen för allt nytt, att inte ha svackor skulle vara konstigt! Puss, puss

2012-12-08 @ 07:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0