Glad midsommar!

Hej!
Vet att jag inte har skrivit så mycket om min värdfamlj än, men det kommer innom en snar framtid, ska kolla med dom så att det är okej först och så:) Har svarat på mailet från min värdmamma och väntar nu på svar:) Men jag kan säga att familjen verkar underbar och jag kunde inte vara mer nöjd! Det var ju ett tag sen jag fick veta om min  placering och jag tror jag skrev lite om det, men det har ni säkert glömt... Så jag skriver en kort sammanfattning om lite info:) Sen får ni gärna ställa massa frågor!
 
  • Jag åker med organisationen AFS, vilket jag starkt kan rekommendera!


  • Jag flyger den 9 augusti från Arlanda till Paris och Sedan vidare till JFK - New York! Därefter splittras alla utbytesstudenter från AFS och åker till våra egna slutdestinationer, i mitt fall Nashville, TN

  • Jag ska bo i staten Tennessee, i staden Clarksville (ca en timme från Nashville)


  • Clarksville är ungefär lika stort som Västerås, alltså ca 150 000 invånare! Min värmamma skrev att det var en jättefin stad och att det fanns mycket att göra, så det känns jättebra!

  • Jag ska gå på Rossview High School
     
    Skolans färger är röd och guld och vår maskot är en hök om ni inte förstod det;)
    Skolan är ganska stor och har ca 1500 elever
  • Jag ska bo hos en värdfamilj som består av en mamma, en pappa, deras dotter på 4 år, en till dotter född 94, men som ska börja på collage i år, och en till utbytesstudent från Schweiz, född 95 (som jag)
  • Jag kommer även ha 6 sisters i andra länder (deras förra utbytesstudenter)
 
Så, till er som inte följt min blogg så länge eller precis börjat läsa den, hoppas ni fick en liten överblick nu! Och som sagt har ni frågor eller förslag på vad jag ska skriva, lämna en kommentar, blir såå glad av kommentarer!
 
Jag kan väl skriva att jag i förrgår chattade med min "syster" från Schweiz på facebook. Hon verkar supersnäll och jag har inga som helst tvivel på att vi kommer passa bra ihop! Känner mig superlugn och glad! Vi pratade jättelänge och det bara flöt på, så det kan inte bli bättre! Skrev ju som sagt ett mail till min värdmamma också, så nu väntar jag med spänning på svaret!:D
 
Och just det! Min kompis fick sin värdfamilj igår också! Grattis Hedvig! North Carolina blev det, hos en familj som jag tycker verkar superbra! Och det som är så kul är att NC ligger bredvid TN, så vem vet, kanske kan hälsa på henne under året!
 
Och sista saken som jag ville säga nu då! Har nu fått nya blogg.se och såg att länkarna ligger lite huller om buller, men det kommer nog lösa sig tillslut, så ta det lugnt! Och ha en GLAD MIDSOMMAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0