Helt random, utan logik, makes no sense...

Hallihallå!
 
Idag är det lördag och vi kom nyss hem från Nashville:) Men jag började dagen med lite pannkakor och bacon! Alltså det är såå gott!! Med sirap och smör såklart! har blitt så amerikansk på sista tiden!! Efter det gjorde jag mig klar för att åka till en park i Nashville för att titta på Elians XC race. Det var state championship så det var väldigt bra att komma dit! Mycket folk var det och varmt som attan ute! 
Vädret här är bra konstigt under hösten! För att ge er ett exempel. Igår när jag gick till bussen på morgonen hade jag en t-shirt, kofta och en vinterjacka + vantar! Och idag hade jag på mig en t-shirt och ett par jeans och höll på att svettas ihjäl! Men det är ju inte så konstigt, för vet ni hur varmt det var? 28 grader!!! 

 
Iaf, efter loppet åkte vi till en restaurang och åt lunch och sen åkte vi och handlade lite innan vi begav oss hemåt. Och om ungefär en timme ska vi åka mot skolan och kolla på en teater:)
 
Och kom på en till sak som jag bara älskar med USA! Att jag och Elian i torsdags blev avsläppta @ the mall medans mom var på gymmet! Och amerikansk shopping är så fantastisk!! Jag köpte en klocka och en vinterjacka på American Eagle och jag är medlem där och har samlat på mig lite bouns som kom i posten för några veckor sen, så jag hade 15% rabatt! Och även ett par gratis trosor fick jag haha! Och sen köpte jag en bh från Victoria's Secret och även där hade jag 10% rabatt och fick ett par gratis trosor! Älskar saker som är gratis haha! Så shoppingen är bara underbar! Och vårat lilla mall är ju helt okej för sådär ett litet tag! Tur nog ligger Nashville bara 40 minuter bort (vilket är ingenting här) och där är shoppingmöjligheterna oändliga!!

här är då jackan:) Fast den är finare i verkligheten, mer grön på n vis!
 

och klockan!
 
Och jag kom på en sak som jag tänkte skriva om igår! Alltså när man går mellan lektionerna för det första. 4 minuter har börjat bli en ganska lång tid! Minns ibörjan när vi stressade fram och kom typ ändå alltid försent! Nu tycker man att det är hur lungt som helst när klockan ringer som visar att det är två minuter kvar! Det är ju lite kul! Men iaf en annan sak med korridorerna, man känner sig som en såndär fisk i hitta Nemo! Ni vet när de fångar de fula, gråa och tråkiga fiskarna i slutet av filmen och alla simmar neråt och lyckas ha sönder nätet och bli fria! Hoppas ni har bilden framför er, trångt och man får liksom trycka sig fram och stanna och mitt i allt är det korsningar med folk som kommer från 4 olika håll, det gäller att se upp! 

 
Och ni ska höra hur roliga våra US history lektioner är! Alltså det är bara massa skämt och så och ska försöka att spela in lite från en lektion men mobiler är ju strikt förbjudet så vi får se hur det går! Ska göra mitt bästa för er skull!!
 
Annars rullar allt på som vanligt! Har lite brist på idéer till bloggen dock... Men vi skulle kunna göra på det hör viset! Ni skriver en rubrik och jag skriver inlägget! För jag vill ju uppdatera så ofta som möjligt, men det blir ju inte så jättekul om jag skriver samma sak varje dag, för på vardagarna blir det mycket lika! Så kommentera med en rubrik så ska jag försöka komma på nått att skriva!:)
 

och en liten bild på kanelbullar på det amerikanska viset! Mycket gott! smakade dock inte rikigt som de svenska men det gick betydligt fortare! 17 minuter ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Karlsson

Jag har lite frågor angående allt som händer i USA nu, om du märker av mycket av valet? Tycker det uppmärksammas mycket under valtiden här i Sverige och USA brukar ju vara extremare i alla kategorier...

Sen har jag hört att när stormen Sandy drog in över landet så gjorde man ett sändningsstopp i alla Amerikanska TV-serier stämmer det?

Väntar med spänning på ditt brev!! :)

Svar: Jag tänkte jag skulle skriva ett inlägg idag om valet:) Och ja jag tror att det var sändningsstopp! Vi kunde iaf inte se på annat än typ nyheterna...
Ja, jag håller på att fixa det sista nu!! Skickar hem flera saker på samma gång så det är därför det har tagit sån tid! Skickar förmodligen hem det på fredag! Bättre sent än aldrig kanske...
Lovisa

2012-11-04 @ 19:28:16
Postat av: Mamma

Hej
Jag hade samma frågor som Anna, kan du köra lite valvaka??
Kram

Svar: lite sent för det nu, men jag skriver ihop ett inlägg om det i efterhand :)
Lovisa

2012-11-05 @ 14:16:32
Postat av: PAPPA

Hej

Finns det inget hockeylag du kan gå med i och köra under vintern??

Önskar också en länk varje vecka på bästa country låten!!
Kram Pappa

Svar: haha tror inte det....
jadu det var en bra idé!! Får bli varje fredag! :D kram
Lovisa

2012-11-05 @ 17:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0