Thanksgiving och black friday!

Hej på er! Igår var det thanksgiving och det firades ju såklart med en massa god mat!! 
Jag vaknade runt 10-tiden av att matilda ringde mig på viber, sen gick jag upp och hjälpte mom att fixa lite med maten och så. Vi åt lite lunch vid 11-12 tiden och sen gick jag och tog en dusch innan vi skulle äta den rikiga thanksgiving middagen! Mycket mat, god mat! Efter det satte vi oss ner och planerade för black fridayshoppimgen! Alltså vi var såå excited!! och ringade in saker vi skulle köpa och skrev ner vilka affärer och vilka tider som gällde för alla olika affärer och gjorde ett schedule och allt, crazy!
 
Så vi åkte till Toysrus först, vi åkte hemifrån runt 19 och jag och Elian åkte till ToysRus för att checka av den listan, affären öppnade 8 och kön när vi kom dit gick runt huset! Alltså helt sjukt va mycket folk! Tror vi kom därifrån vid 9.30. Mom åkte direkt till target och ställde sig i kö där när hon släppte av oss på toysrus, target öppnade 9, men hon var så mycket snabbare så hon var klar samtidigt som oss. Efter det åkte vi till K-mart och tog hand om nästa lista. ingen kö ör att komma in eftersom den affären också öppnade vid 8pm, men kön när man skulle checka ut var oändlig! Efter det var det Kohl's som stog på tur. Den öppnade 12 och nu var väl klockan 11pm.  Men kön var redan lång, så vi åkte och ställde oss i kön för det, vi turades om att stå i kön medan de andra satt i bilen. Tur att det kom förbi en liten lastbil som sålde varm choklad och kaffe!! Klockan 12 öppnade iallafall affären och mom har rutin på det här kan jag säga, vi hade alla saker på listan innom tio minuter när vi kom in! Men sen lämnade vi sakerna med mom och gick runt och tittade lite, och sen ställde vi oss i kön för checkouten! OÄNDLIG!! Alltså har aldrig sett så mycket folk förut!  Helt sjukt, och man sprang runt som en galning för att hitta sakerna och människor skrek typ till varandra.. "Got the blue one, take the next" osv. 
 
Efter det åkte vi hem, och kom hem runt 2.30 på natten. Men vi hade mer saker på listan, men affärerna öppnar vid olika tider, och vi hade en affär vid 6-tiden, så vi gick inte och la oss. Jag och Elian satte upp min lilla julgran som jag köpte och lyssnade på julmusik och åt äppelpaj och drack varm choklad och spelade monopol tills dad kom in och frågade om vi fortfarande ville åka. Och japp, vi åkte väl hemifrån vid 5.30 och svämgde förbi starbucks och sen vidare till the mall och JCP. Men när vi kom dit hade det vi skulle ha redan tagit slut, men vi gick till old navy och jag köpte löparbyxor, en löparjacka och ett träningslinne. Var så trött efter det här laget. Dad skulle in till Home Depot men jag stannade i bilen, och jag somnade nog till i en timme... Men vi kom väl hem vid 8.30 -9 och sen jag jag och la mig och vaknade väl vid 14.30. Så min dygnsrytm är väl lite knasig just nu! Men det var det värt! Alltså helt sjuk upplevelse! Även om jag visste att black friday är helt crazy, så förstog jag nog inte hur mycket folk det skulle vara! 
 
Och jag köpte bra saker! Lite julklappar, som jag inte tänker skriva ut här. En gitarr köpte jag, en liten julgran och lite pynt, en tavelram, blankie och lite ljus och annat dyligt! Men bilen var helt fullproppad när vi åkte hem! Helt helt fullproppad!! Men det var väldigt, väldigt roligt, och en så häftig, amerikansk upplevelse!
 

sötaste lilla Sammy!



making a plan
och här är den!

redo för  black friday shopping!!


kön till toysrus, lika lång bakom oss och ingången är på andra sidan huset!


inne i k-mart, kaos!


Okej bara för att ni ska förstå galenskapen så ska ni se bilder på kön till Kohl's klockan 11.30pm (öppnade 12)
och för att ni ska få ett bergepp om hur det såg ut så har jag ritat en lite karta åt er! snällt va!
 

min fina lilla julgran som står i mitt rum och gör tillvaron så mysig!


otroligt smickrande bild på mig som dad och elian tog när jag slummrade till nån timme i bilen efter att ha vart vaken i 24 timmar.... men jag bjuder på den...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0