Bildbomb deluxe!

Från igår!

Okej så när det är sådär ruskigt fint höstväder och man inte har nått att göra, för man saknar public transportation (ska aldrig klaga mer på väntetider osv på VL eller SJ) då får man helt enkelt vara påhittig! Och är det två saker en utbytesstudent vet hur man gör är det att ÄTA; Ni har väl hört vad AFS (organisationen jag åker med) står för! AFS = Another Fat Student
Och det andra är att TA KORT!! Jag vet inte hur många gånger personerna i min närhet har tittat konstigt på mig när jag halar fram kameran.... 

Så eftersom man inte kan göra nått på tom mage åt vi, jag vet att ni måste bli chockade....
Efter det tog vi en promenad i vårt neighbourhood och jag tänkte att ni ville se lite bilder på hur det ser ut här så... Här kommer bilder! 


det är väldigt grönt och fint här! Och ännu finare nu när det börjr bli höst och träden skiftar färg!


Och det börjar ju närma sig halloween! Och ni trodde väl inte att jag skulle glömma att visa er lite amerikanskt engagemang och holiday spirit!!

Och det är hit vi kommer springandes varje vardagmorgon, ibland med skorna i handen och borsten i håret... Skolbussköraren måste tro att vi är helknäppa!

Min lilla Rie-Rie!

När vi hade promenerat runt och sett ett fint hus och ytterligare ett, och ytterligare ett, och ja ni förstår.. Många fina hus finns det verkligen!! Och alla fina bilar, amerikaner gillar sina bilar ska ni veta! .... så släppte vi in hundarna i huset och gick ut igen! Och tog lite mera kort!


hopp-kort är ju en klassiker som alltid bjuder på misslyckade försök...

men vi lyckdes ju någorlunda också...

Okej låt mig förklara det kommande fotona! Vi tyckte att grannarnas höbalar såg lite country ut och bestämde oss för att ta kort där! Så vi riggade kameran på grannens brevlåda och hoppades innerligt på att de inte var hemma och såg två idioter springa fram och tillbaka mellan deras brevlåda och höbal... Det räckte väl med att bilarna som åkte förbi fick se galenskapen...

För vi sprang som galningar fram och tillbaka och slängde oss ner på marken.. För grejen var att vi hade självutlösaren på kameran, och för att bilderna skulle få lite mer "action" så väntade vi till det bara var 5 sekunder kvar! Så det resulterade ju i inte allt för perfekta bilder, och vi hade sjukt roligt!! Även om Elians fot höll på att stryka med i ett försök att springa till höbalen, ahahah!! Men ni måste väl erkänna att vissa bilder är himla bra för att ha 5 sekunder att springa några meter och sätta sig till rätta!

Okej nu får ni titta på bilderna...



sen kände vi att vi behövde lite mer utmaning... Så nu fick den här saken vara med på bild... och nu behövde vi springa betydligt längre...

Försök nummer 1...

#2

Tredje gången gillt!
 
Och här kommer lite bilder på huset! Från utsidan:)

Riese framför ytterdörren

Och brevlådan om ni ville se den! (Maja)

 Nu har jag väl varit duktig med massa underhållande bilder! Så nu vill jag ha lite fler kommentarer, tack på förhand:D

/Er lilla svensk!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Cykel Lovisa!Eller apostlahästarna, då behöver du inte förlita dig på kommunalt...
Vilka fantastiska bilder!
Jag skulle gärna vilja se mer bilder från Halloween pyntet, typ skelettet på uteplatsen, kul!

Svar: Men förlåt mamma, är du seg?? det går inte!! När jag hittar nått mer hus så...
Lovisa

2012-10-11 @ 17:05:43
Postat av: Mormor

Hej!
Tack för dom fina bilderna och
modellerna är inte dåliga dom heller.
kram

Svar: Tack mormor! :D idag ska jag förresten laga köttbullar! :)
Lovisa

2012-10-11 @ 17:45:16
Postat av: Anonym

Ååh, jag älskar att följa din blogg!! Din värdfamilj verkar ha ett jättefint hus, du får spela fotboll och har fått två "systrar" till!! Jag är så himla avundsjuk, min absolut största dröm är att få åka som utbytesstudent till USA! :))) Kommer fortsätta följa dig hela året!

Svar: Tack så glad jag blir!! Jo vi har ett väldigt fint hus tycker jag:) Ja jag är verkligen glad för att få vara med om det här och är supernöjd med allt!! Så jag hoppas verkligen att du får uppleva det, så har du möjligheten att åka rekommenderar jag det verkligen verkligen verkligen! Även om du måste vara medveten om att det inte är en dans på rosor! Det gör mig glad! Kram
Lovisa

2012-10-11 @ 18:07:28
Postat av: diana

härliga bilder! vart kan man hitta din superfina tröja någonstans? :')

Svar: haha tackar! Och åter tack! älskar den tröjan, den är superskön! jag köpte den på en affär som heter PacSun, men tröjan är från Billabong, så jag vet inte om de har nån hemsida eller nått:)
Lovisa

2012-10-15 @ 23:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0