Sverige Sverige älskade vän!

Okej hej fellas! 
Jag sitter just nu på min web design class och skriver ihop det här.. Och nej ni behöver inte oroa er... jag har varit klar med våra uppgifter i 2 lektioner nu och vi får inte fortsätta förrens efter provet som är imorgon...

Igår skypade jag med Hedvig, haha vi har skypat mycket på senaste tiden nu, men det är så kul och skönt! Vi pratar om allt! Och det är ju inte så att jag får hemlängtan och det är det som är så bra! Istället för att få hemlängtan så blir man typ bara peppad! Och vi kan prata om Sverige utan att det känns speciellt jobbigt, och det är tur det!

Som igår, vi pratade väl i en timme om enbart julkalendrarna och ytterligare 1 timme om saker man saknar i sverige. Inte som får en att längta hem, utan bara riktigt inse hur mycket man tycker om det och längtar till att få göra det igen! Kan ge er några exemel!

Just nu saknar jag:

  • att sitta i höstvädret hemma i Sverige, när det är sådär grått på morgonen och bara läsa VLT och äta frukost.. (Vet att ni tycker det låter knäppt)
  • att cykla
  • att kunna gå ner på stan efter skolan
  • matrasten i skolan, att bara sitta och prata och skratta bort en timme med sina kompisar
  • att kunna kolla i kylen och skafferiet och inse att man inte har nått hemma och sen snabbt ta cykeln och köpa det
  • att gå över till Anna och Johan när man är uttråkad
  • att spontant bestämma att man ska ta en fika efter skolan och sen sitta där i flera timmar
  • att sitta i soffan med en kopp varm choklad och grädde och titta på film (vet att jag kan göra det här också, men ni vet med sånt där rikigt tråkigt höstväder utanför)
  • att ringa till pappa eller mamma efter skolan när det spöregnar och tigga om skjuts.. även fast det oftast slutar med att jag får trampa hem iaf...
  • att fika!!!
  • spela kort! (man gör inte det här, eller jag har iaf inte gjort det)
  • att se att det börjar bli vinter, och att bli glad att det snöar, och bli idiotförklarad för det...
  • att spela bandy!!
  • att börja med nedräkningen till julafton! Mindre än två månader kvar nu!
  • ta långa promenader med kompisar

Det finns mycket jag saknar men, det är inte så jag får hemlängtan av det, utan det är bara saker jg har insett att jag värdesätter nu när jag inte har det, och några av de sakerna jag har skrivit hatade jag hemma! Typ som att titta in i skafferiet och sakna något och BEHÖVA cykla och köpa det, nu önskar jag att jag kunde det!

Vet inte varför, men får en sån varm känsla i magen när jag skriver det här och samma sak när jag och Hedvig pratade om det igår! har ni andra utbytesstudenter haft samma känsla? Bara att ni saknar det, men inte så att det får er att vilja åka hem, utan bara inse hur mycket ni gillar det? Och då inte nödvändigtvis att det är sämre här, för det är inte så jag menar:)

Och det roliga är att när jag kommer hem till Sverige igen så kommer jag sakna alla saker här!!! 


från en av min och hedvigs alla skype samtal:) båda hade dl-måtten haha;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0