The perfect monday

Hey fellas!
Idag började jag mitt höstov med fotbollsträning, vi har träning tisdag, torsdag och fredag också.
Sen åkte jag hem tog en dusch och sen åkte jag, mom och Elian till O'Charlies för att äta lunch och sen vidare til the mall för att shoppa och gå på bio!

Shoppingen gick som vanligt bra, konstigt hur mycket man hittar här.... Shopaholic for real säger jag bara!!
Gud så jag kommer sakna shoppngen, lilla Västerås kan ju slänga sig i väggen, särskilt om man jämför med Nashville! Men det här är inte bra för plånkan inte, fast det är ju sjukt mycket billigare här!! Men det gör ju bara att jag köper mer hehe...

Sen gick vi på bio och såg Pitch Perfect! Alltså rikigt bra film, rekomenderar den verkligen verkligen, sjukt rolig!! Skrattade asmycket haha! Men jag såg att den inte är bioaktuell förens i februari hemma i Sverige! Det är en bra sak med att bo här, jag får se alla filmer mycket tidigare!! Och det kommer komma mycket bra till Sverige kan jag säga;)

Just nu är jag barnvakt och sitter i soffan med Kenzie sovandes i knät, ser slutet på Princess and the Frog och ska snart gå och lägga henne i sin säng och invänta mom som är och tränar, och så ska vi åka till Walmart och shoppa lite! Ska försöka hitta mig lite torrschampoo, men varken Elian eller mom hade hört talas om det så fingers crossed att de har det!! Kan ju helt ärligt rädda en hel dag! 

Och imorgon är det någon som fyller sjutton! Jo det är visst jag! Tiden går såå snabbt! Tack farmor och farfar för ert brev, det gjorde mig glad!

Och just det! Älskar hösten så himla mycket! Det är så vackert och härlig luft, idag sken solen och det var en underbar höstdag, även om det börjar bli betydligt kallare nu!

Sjukt bra film som ni måste se när den kommer ut på bio!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva M

Idag är det din födelsedag. Grattis Lovisa!!! Och vad roligt att du och Hedvig ska träffas i januari. Kram på dig<3

Svar: Tack Eva!! Ja det är jättekul, ser verkligen fram emot det!:D Kram<3
Lovisa

2012-10-09 @ 06:07:34
Postat av: Anna Karlsson

Torrschampo<3!!!
Hoppas att du får en bra födelsedag Lovisa! Och att mitt brev kommer fram inom en snar framtid! :)

Svar: I KNOW!! och de hade aldrig hört talas om det! Snacka om att ha missat något asså!!Tack! Åh det hoppas jag med!:D
Lovisa

2012-10-09 @ 07:47:06
Postat av: Helena

Hej Lovisa!
Här kommer en jättestor grattiskram på födelsedagen. Det är jättekul att följa dig här på bloggen och det verkar som om du har fullt upp med skola, fotboll och shopping ;).
Ha det bra.
Kram
Helena

Svar: Hej Helena!Tack så jättemycket! Ja det händer en hel del grejer här haha;) det är något hela tiden, men det är kul!:D
Kram!
Lovisa

2012-10-09 @ 09:27:26
Postat av: ELLEN

Grattis fina du! Jag saknar dig så mycket, hoppas du får en fin födelsedag. Vi tänker på dig, puss

Svar: Tack finis!! Saknar dig med!! Tänker på er med! Puss<3
Lovisa

2012-10-09 @ 10:13:09
Postat av: Mamma

Grattis lilla gumman. Hoppas du får en toppen dag! Puss, puss Mamma

Svar: Tack mammi! Puss och tack för paketet, även om det bara var en dumleklubba! Men jag vet hur svårt det är att sluta äta dem när man väl börjat, du är förlåten :*
Lovisa

2012-10-09 @ 12:45:56
Postat av: Barbro Danielsson

Hej!
Grattis på födelsedagen.
du ser att trivas med både
shopping och rensning av
skafferi det passar en gotte-
gris som dig kram Mormor

Svar: Tack mormor!! Ja shopping blir det gott om! Haha ja du det är inte helt fyskam med ett sånt skafferi! Om det gör!:D Kram!
Lovisa

2012-10-09 @ 14:01:23
Postat av: Lillhagamamma

Happy B-day Lovisa! Fått tips om din blogg som jag följer! Di verkar ha the time of your life! Ett litet tips är att du bakar ngt med saffran i till lucia. Det tror jag inte de känner till! Njut av din tid i USA , det bär du med dig resten av livet. Även om man inte tror det när man är over there så är livet sig likt i Sverige. Man missar ingenting. Ser fram emot fler härliga blogginlägg att läsa! Hang in there girl!

Svar: Tack Eva!! Va kul att du har hittat min blogg:) Ja det ska jag göra:D Tack så mycket, ska tänka på det!:D Ja fler kommer det bli!:)
Lovisa

2012-10-09 @ 19:06:54
Postat av: lisa

hej, jag undrar om det är som man "drömmer" om, att vara blondin där, att alla går runt och tycker man är jätte cool och snygg. Har du många killar som har kollat extra på dig för att du är från sverige eller smälter du bara in som alla andra?. Du snacka även om en kille som satt vid bordet breved vid maten, är han taskig och retas eller är han bara skoj dryg? Skulle vara roligt att veta eftersom många säger att blondiner som åker utomlands får så mycket uppmärksamhet och att alla killar blir galna. Kram

Svar: Haha i början var det väl lite extra mycket uppmärksamhet, blond utbytesstudent från sverige liksom, så ja det finns helt klart ett rykte om svenska tjejer.... Men efter ett tag smälter man väl in antar jag, det är ju inte så att jag går och skriker att jag är svensk och går med sverigetröjor och flaggor haha, men när folk får veta att man är svensk så ökar intresset en aning, ja!Haha nej han är inte taskig och retas, bara allmänt dryg...
Men som sagt, ja det ligger något i det ryktet... helt klart!
kram
Lovisa

2012-10-10 @ 19:40:52
Postat av: Lisa

Snälla svara på min kommentar?:(

2012-10-11 @ 22:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0