AFS-camp

 

Hej på er!

Tänkte jag skulle skriva lite om AFS-lägret!
 
Vi (jag och Elian) blev upphämtade klockan 5 lördag morgon och åkte mot lägret, det tog runt 4 timmar om jag inte missminner mig... Men jag sov hela vägen iaf!
 
När vi kom dit hade de redan börjat lite smått eftersom alla hade kommit dit dagen innan, men vi hade ju vår homecoming dance:)
Vi blev indelade i 4 grupper och gick runt som i en workshop och pratade om olika ämnen på olika stationer.
Vi pratade om hälsa och säkerhet, hur vi kommunicerar, vänner och skola och lite mer!
Det var skönt att prata med flera som är med om samma sak och alla var väldigt snälla!
Träffade bland annat 3 norska tjejer, så fick prata lite svenska, men det kändes konstigt så vi övergick ganska snabbt till engelska haha!
En av tjejerna bor 30 minuter från nashville, så vi ska ses och shoppa nån dag framöver, ser fram emot det:)
 
Vi körde typ spökboll efter workshop och sen åt vi mat, ja vi hade ju ätit mat innan det också såklart! MAT, MAT och MAT....
Men iaf, spökbollen var rolig och alla hade kul, sen åt vi, det var gott... och sen tränade vi inför talangshowen.. Vi gjorde väl inte så himla fantastiskt uppträdande, kreativiteten var väl inte på topp... Men vi gjorde toungetwisters, ni vet "sju sjöjsjuka sjömen...." och sen lyfte de upp mig med endast två fingrar var... Ja fantastisk, jag vet!!;)
 
Sen på kvällen så åt vi s'mores och satt och prata vid the bonfire hela kvällen, och det var verkligen mysigt, roligt och helt perfekt!! Sen gick vi och la oss och åkte mot Nashville vid 9 söndag morgon. Jag, Elian, en tjej från Japan och en kille från Chile och en AFS volontär:) Vi åkte till Nashville där vi stannade på The Cheesecake Factory, en fin resturang, jättegott!!! Vi åt brunch och mötte vår värdfamilj, som också stannade och åt.. Så gick runt i köpcentrat intill med Kenzie ett tag och sen åkte vi hem med varsin cheesecake! Behöver jag ens säga att det var himmelskt gott??

Det var en bra helg!!! Och bilder från lägret har ni i ett tidigare inlägg:)

cheesecaken jag åt!! White Chocolate Raspberry Truffle!


och min våffla till brunch :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0