Just another day in the states

Hej igen! Ska försöka att skriva lite mer, inte bara för er utan för min egen skull också:) 
 
Skolan rullar på och man börjar komma in i en vardag på rikigt nu! Om några dagar är det den 9 oktober och det betyder att det är min födelsedag men också att det var hela 2 månader sen jag lämnade sverige! Det är helt sinnessjukt hur snabbt tiden gått!!! Helt galet, och det är lite skrämmande!
 
Så något speciellt som hänt... Jag har spelat mycket fotboll, känner att det går bättre och bättre och jag försöker äta nyttigare och det hjälper mamma, har mycket mer energi nu!:) orkar helt plötsligt spela mer och mer:)
Senaste matchen vann vi med 6-0 och jag gjorde 2 mål, det var skönt!
 
Jag blev också student of the month i skolan, i business-klasserna, så det var också väldigt roligt! Så det sitter en bild och så på mig i korridoren haha;) ska ta kort så ni får se, fast det är egentligen ingen big deal..
 
Klockan är bara 12 här men jag har redan hunnit vara på farmers market och tittat runt lite i downtown clarksville, sen åkte vi till ett geran bakery och åt brunch och sen åkte vi till toys'r'us och köpte presenter till kenzies kompis kalas som hon ska på i eftermiddag, så nu sitter jag i soffan och tittar på harry potter:) fast ska nog gå ut för det är jättefint väder! Och det är verkligen vackert här, träden börjar byta färg och så och det är verkligen mycket grönska i allmänhet här! Och det bästa är att det är 72 F ute, vilket är ungefär 22 grader C :) det värsta är väl att man börjar tycka det är kallt haha!! Går liksom i jeans och tjocktröja! och MÅNGA börjar gå i uggs!
 
Och ikväll ska jag spela en charity game med fotbollslaget, ska väl bli kul:) Och imorgon ska vi till grannarna på frukost och efter det ska vi åka till en farm och plocka pumpa till halloween och så, ser fram emot det, känns så amerikanskt :)
 
Tänkte också att jag ska ta kort i huset idag och lägga upp, har varit alldeles för lat för att göra det, men nu ska jag rycka upp mig;) Har varit dåligt i allmänhet på att ta kort, får bli bättre på det! Men det blir ju sån turiststämpel haha!
 
Och just det!! Såg på nya Grey's Anatomy avsinttet igår!! Skulle kunna förstöra det för er, men jag är snäll:) Men det är bra ska ni veta! Som jag har längtat! Och nya avsnitt av Bones, älskart!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Towa

Hej! har bara en liten fråga. Gick du i fotboll innan du åkte till USA? :)

Svar: Ja jag har spelat fotboll så länge jag kan minnas :) typ 11 eller 12 år:)
Lovisa

2012-09-29 @ 19:14:25
URL: http://www.towabj.blogg.se
Postat av: Mamma

STOLT !
Och då tänker jag inte på målen i fotboll, eller månadens elev.. det vet du! Utan jag tänker på att du ätit nyttigare på inrådan från mor..... Vuxenpoäng Lowwan.

2012-09-30 @ 10:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0