Förra helgen - ett besök från North Carolina

Hej på er! Ska nu äntligen ta och berätta om min förra helg när Hedvig kom och hälsade på mig!
Vi åkte till flygplatsen på kvällen för att hämta upp henne, men åkte och åt lite middag och så först. Sen väl på flygplatsen blev det ett lite tårfyllt och väldigt glatt möte! 

Vi åkte hem, pratade och pratade och pratade! Alltså jag vet att vi skulle hålla oss till engelska, men när vi var själva blev det ändå svenska! Alltså såå fruktansvärt skönt att kunna prata svenska! Allt flyter ju på så himla underbart och man har ju alla internskämt och sånt!

Reunited! och AMERICAN POSE #1. 
 
Lördagen var vi hemma på förmiddagen, tittade på pitch perfect och gick på en promenad! Och ja man får väldigt konstiga blickar från förbi åkande bilar... För man kan väl inte bara vara ute och gå utan nån speciell anledning, det är ju det man har bilen till!!?? 
På kvällen åkte vi till Nashville och tittade på en kinesisk klassisk dans och sång konsert. Alltså de var ju väldigt duktiga och så.. men jag fredrar lite mer up tempo såå jag råkade väl slumra till där i nån halvtimme... Men jag var iaf inte ensam om det, mom gjorde likadant :D
 
när vi kom hem tittade vi på min julklapp från maja! Sunes sommar! HAHAHA vilken rolig film!!
 
Söndagen bestod av starbucks och sen BBQ hemma hos oss på kvällen! Vi körde cup sången från pitch perfect x antal gånger och vi lärde dem att spela plump, och jag spelade fruktansvärt bra måste jag säga! Alla raster i skolan har gett resultat!
Sen körde vi ju såklart dans spelet som liksom är ett måste på alla BBQ kvällar! Och lek med Kenzie såklart!

 
Måndag bestog av heldag av shopping, och då menar jag heldag! Vi åkte in till Nashville vid 9, och sen hämtade mom upp oss från the mall runt 4.30 och vi åkte downtown för att äta innan det var dags för en ny konsert! Vi åt på old spaghetti (svåraste ordet någonsin att stava till) factory vilket resulterade i food baby deluxe! Sen åkte vi för att se Drumline Live. En drumline konsert, med marching band, sång och dans! Riktigt riktigt bra var det!
 
De plockade upp en kille från publiken som skulle vara med och framföra My girl av The Temptation och jäklar va duktig han var! Överraskade alla! Och hela stämmningen var så härlig. Alla klappade händer och dansade under hela konserten och det var såndär rikigt amerikansk gospel kyrk-stämning!
 
Sen var det bara att åka hem och sova för på tisdagen var det dags för skola! Hedvig fick följa med till skolan för att jag har världens snällaste rektor. egentligen är det förbjudet att ta med nån till skolan, men han bah "självklart får hon vara med"
Så det var kul att visa henne Rossview, även om skolan alltid kommer vara skolan, och det finns ju likson en gräns på hur roligt det kan vara...
 
Sen på em/kväll åkte vi åter igen in till Nashville för att äta på Silly Goose och sen fika på Ugly Mugs. Kan väl bara säga att kvällen var mycket mycket trevlig med väldigt god mat och mycket skratt!

  • Finaste inredningen i Silly Goose
  • Godaste maten med de konstigaste kombinationerna av smaker
  • Mysigaste och roligaste fikan på 6 månader på Ugly Mugs
  • Och även sämsta märkningen av skålar
  • Duktiga att stjäla mat från småbarn
  • läskigaste tavlorna
  • och sämsta tyskan
Lite minnen jag kommer ta med mig från den kvällen!
 
Sen släppte vi av Hedvig på flygplatsen! Så nu ses vi om ca 4 månader igen! Men tiden kommer gå såå snabbt! Och jag hade en underbar rolig helg!!

Kommentarer
Postat av: Lillhagamamma

Härligt med besök! Ni ser extra glada ut i ögonen to be reunited! Ni kommer alltid att ha detta som bara ert eget moment! Kompisar som upplever samma sak samtidigt! Awsome :)

Svar: Ja det var jättekul!! :D
Lovisa

2013-02-25 @ 18:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0