Last weekend! Cossfit

Okej så jag har ju en hel del catching up to do! Delar förmodligen upp det i olika inlägg dock!
 
Så jag börjar med förra lördagen! 
Vi gick upp tidigt och lämnade huset vid 7-tiden! Ja eller jag gick ju upp mycket tidigare än så, för Kenzie sov i min säng och hon är morgonpigg haha! (och bra på att ta upp en hel säng! hur kan en så liten människa ta upp så mycket plats??) ;)
 
Så vi åkte mot gymmet och vi var där mycket tidigare än alla andra för mom skulle hjälpa till med registreringar osv. Så jag fick i uppgift att skriva på whitboarden, alla olika levels. Rikigt stolt över min handstil faktiskt, men blev väl sådär lagom imponerad ver mig själv när jag såg att jag hade skrivit armbat istället för abmat, det är det som händer när man sätts på jobb för tidigt på morgonen!
 
Iaf så var jag i nybörjar nivån, tacka f*n för det! Det var 30 squads, 20 situps (fast mer som fällkniven), 10 push ups  X3. Alltså det låter kanske inte så farligt! Och jämfört med vad mom och de andra gjorde var det ju inte det heller. Men för en tjej som mig som inte har rört sig så direkt jättemycket den senaste tiden var det alldeles fruktansvärt jobbigt! Kunde varken gå eller andas dagarna efter på grund utav en fruktanssvärd träningsverk. Känns fortfarnade kan jag säga, en vecka senare!
 
Så vi var där i några timmar, träffade en tjej från Australien. Hon var 18 och jobbade som Au-Pair här i Clarksville så vi ska se om vi kan hitta på nått att göra, det enda är att hennes dialekt är värre en sydstatsdialketen, kunde kanppt höra vad människan sa!

Vad mer, eventet var bra! Mycket folk, bara tjejer såklart! Och det hela öppnades med nån liten cermoni och några kvinnor berättade deras historia och sånt på såna där pappersbitar ni vet, med musik och sånt. Mycket känslosamt och mycket amerikanskt enligt mig, men det var fit gjort! Och vissa människor som tävlade i de högre nivåerna var ju grymma!!! Herregud så starka! 
Men det hela var ju ett välgörenhetsevent och man kunde bland annat klippa sig där och donera håret till peruker till cancer sjuka barn, det gjorde mom! Völdigt fint gjort, hade också gjort det om det inte vore för att mitt hår äntligen börjar ta sig!
 
Vi åkte väl hem vid två-tiden och svängde förbi Wendys och åt lite skräpmat! Tycker jag att vi var värda! Börjar bli så amerikansk också, dubble cheeseburger och french fries! Och drickan vi beställde var medium size, men motsvarar kanske dubbel storlek av Sveriges stora dricka!
 
Så vi gjorde oss klara och sen vid fem-tiden åkte vi till Nashville, mom släppte av oss at the mall och jag och elian shoppade i några timmar medan hon var på nån middag/fest. ÄLSKAR shoppingen så mycket!!
Är helt ärligt shopaholic! 
Jag menar jag kommer liksom på ursäkter för att köpa saker! Har nu mer 3 klänningar till bröllopet i Texas (som dessutom är i slutet av maj) Hur många klänningar kommer jag ha innan dess må tro?
 

och ja om det är någo engelska expert här som lagt märke till felet på min shirt, så kan jag bara berätta att vi gjorde fyra sånahär och varje bokstav för sig, så jag glömde liksom bort ett S ;) Det här var alltså våra tröjor som vi hade på "tävlingen"
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Appropå klänningar så är det långt kvar
till slutet av maj, med enkel mattematik
räcker det inte att räkna på fingrarna utan
jag får ta till tåna också.Läcker tårta smakar
den lika bra som den ser ut.
Kram

Svar: Hahah ja det blir ju en hel del ;)Den var faktiskt finare än god :) Kram!
Lovisa

2013-02-02 @ 15:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0