Hawaii Dag 5

Nästa dag då! Underbart väder! Vilket självklart betyder frukost på stranden! Ingrid släpade med mig redan klockan halv åtta eller nått sånt och vi hade över en timme att chilla, sola, äta och prata!  
 


Sen gick vi till stranden och gjorde ett nytt försök med surfing och catamaran! Och visst gick det bättre! Min grupp hade några timmar ledigt först, så vi gick och spelade volleyball och sen för att äta lunch, vi gick till Denny's och åt lunch för 4 dollar! Haha som hittat ju!!

Sen var det dags för surfing! Vi började med att ligga på våra surfboards på standen och träna på att paddla och resa oss upp! Sen var det dags att bege sig ut i vattnet! Vi behövde paddla en bit för att komma ut och fy satan vad jobbigt det var! Alltså värsta workouten ju!!!

Vi hade två instruktörer och jag började hos en, han skickade in mig i en våg och skrek, skynda, upp, upp, upp! Fyfan va stressad jag blev haha! Så jag nästan flög upp på brädan, och självklart fungerade ju inte det särskillt bra hehe! Jag gjorde en "finding nemo" vilket betyder att nosen på brädan åker ner under vattnet! Så inte alls så väldigt bra första försöket!

Så jag paddlade helt enkelt tillbaka, men nu till den andra ledaren. Och visst gick det mycket bättre nu! Jag fångade många vågor och känslan var HELT UNDERBART FANTASTISK!! Det var så himla kul och man kunde liksom inte sluta le! Jag tror alla var helt överlyckliga efter! Och en gång när jag surfat in med en våg så var det en sea turtle right under min surfboard! 

Bland det häftigaste jag någonsin gjort!
Och haha jag vet att vågorna ser ut som bebis vågor men de var större i verkligheten! Lovar! ;)
 
Efter surfingen var det dags för catamaran tur! Vi lyssnade på chill reggae och solade! Badade från båten och såg sea turtles igen! Inga sharks! (Y)
 
Sen promenerade vi tillbaka till hotellet med ett stopp för lite shopping på Forever 21 och sen gjorde vi oss klara för kvällens middag på en pizzeria! Självklart åt man ju lite Hawaiian pizza!
Sen gick vi runt lite i Waikiki som vanligt! Vi köpte också dessa nice outfits! Ett måste ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0