Jag har det bra här, så ni vet!

Här kommer inlägg nummer 2!

Så... Har börjat komma in i en vardag nu! Har även börjat hitta till lektionerna och kan nu utan problem få upp skåpet! Tog mig seriöst 2 dagar innan jag kunde öppna det! Tur att det fanns snälla människor som såg mig stå och vrida på låset en sådär hundra gånger utan nått resultat...

Jag har dock inte vant mig vid att gå upp 5.15 varje morgon! Fösöker gå och lägga mig så tidigt som möjligt men vi har mycket läxor och jag kommer inte hem från skolan förrens 5 - 5.30 på kvällarna eftersom träningen håller på till 4.45! 

Jag har som jag skrev i det förra inlägget börjat spela fotboll, så nu har jag det också! 

Det är mycket läxor här, särskilt när man inte hinner med allt på lektionerna! 

Igår fyllde Elian år så vi firade henne lite med Lasagne och choklad tårta! Eftersom båda utbytesstudenterna brukar få samma presenter fick jag min med nu i förskott! Ett superfint armband, älskar det! Och igår bakade jag även chokladbollar! MUMS!! Och vet ni vad de hade pärlsocker! Det tackar jag dig för Emelie!:D

Har också märkt att vissa här har värsta dialekten, man hör knappt vad de säger... Tror inte att jag har fått nån än.. Men alla avbryter mig när jag pratar och ba "I'm sorry, but I just have to say that I think your accent is so cute" Haha får höra det hela tiden! Och tydligen vet nästan alla vem jag är.. Imorse på bussen fick jag höra av Sydney att en av hennes kompisar har skåp bredvid mitt och han hade sagt till henne att det var så coolt att han hade skåp bredvid tjejen från Sverige! Och hon hade sagt typ: "oh you mean Lovisa?" Och han hade blivit såå imponerad över att hon kände mig haha! Och på fotbollsträningen fick jag höra av Natalia att det var nån kille i hennes klass som hade pratat om mig, haha och vissa kommer fram och typ: "Hi Sweden, how are you doing" Haha det är ganska kul!

I skolan är de svåra ämnerna helt klart English, gillar det INTE! Matte är vanligtvis svårt.. När man sen ska lära sig allt på engelska blir det extra svårt, gillar det inte! US History är faktiskt helt okej, kan nog bero på att jag gillar Mr Sensabaugh, han är rolig och han lektioner är aldrig stilla och tråkiga!

Economy är helt okej också! Miss Reed är väldigt snäll och det är inte så svårt! I Culinary Art har vi ännu inte fått göra nått som har med bakning eller matlagning att göra... Vi ska börja med safety kapitlet nu och sen ska vi få laga mat! Så det kan bli kul! Sen har vi Web Design, det är kul och det är inte så svårt, man ska mest lära sig koder och sånt och skapa websidor och sånt! Det är roligare än vad det låter! Sen har vi choir! Det är helt okej har precis börjat med att lära oss låtar! Fick sjunga inför alla idag också för att se vilken stämma jag skulle sjunga i, sopran 1...

Vet inte vad jag ska säga mer... Jag har det bra!


Såna här tar vi med oss till skolan varje dag! Lunch bag precis som i filmerna!
Och igår svängde jag, Jessica och Elian förbi starbucks innan vi åkte till wallmart!

haha, man måste ha på sig födelsedagstiaran ;)

och dessa gjorde jag igår också! Blev rikigt bra!

Och den goda tårtan! chokladkaka och chokladglass med krossad choklad är innuti chokladfrostingen! Delicious!

älskar den lilla söta boxen med rosett! Känns så amerikanskt och lyxigt haha...
och här är armbandet, älskar det! Hoppas ni ser hur det ser ut!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hur kan man ha glass i tårtan utan att den smälter?

Svar: Den är ju i frysen såklart.... men man får vänta ett tag innan man äter den så den inte är stenhård! Men go är den!:D
Lovisa

2012-08-23 @ 04:53:19
Postat av: Liza

Riktigt amerikanskt med den bruna lunchpåsen :) men kan du inte ta kort i huset eller ditt rum så vi får se hur du bor om det är okej för din mom och dad :*

Svar: Haha det är det! Och i den har jag sandwich, granola bar och en påse chips! Och en frukt ibland.. haha nyttigaste lunchen ever! Saknar faktiskt konserthusets mat! jag gör det snart, håller på att flytta runt i lite rum och så, men jag gör det när allt är klart :*
Lovisa

2012-08-23 @ 08:48:53
Postat av: Eva M

jag läser alla dina inlägg, bara så att du vet. Det är så roligt:)

Svar: Va kul, försöker uppdatera så ofta jag kan :)
Lovisa

2012-08-23 @ 09:14:49
Postat av: Anonym

Hej! Åh det är så kul att läsa din blogg för jag ska själv åka som utbytesstudent till USA om 2 år! :)
Men jag undrar en sak... Vem är Elian?
Snälla svara i ett inlägg! KRAM!

Svar: hej, har svarat i ett inlägg om du inte har sett det än:) men jag kan väl skriva här med, om du får chansen att åka, ÅK! kram!
Lovisa

2012-08-23 @ 15:54:31
Postat av: Liza

Vet du vad konserthusterassen har slutat med då? Ingen god dricka, bara vatten och mjölk kan man dricka :O så vi får hoppas att äppeldrickan kommer tillbaka till nästa år iaf :*

Svar: What?!?! Inte äppeldrickan! Ni får protestera eller nått!!!!
Lovisa

2012-08-24 @ 19:01:06
Postat av: Mikaela (fab5)

ÅÅH LOVISA, jag är avundsjuk.du verkar ha det så himla bra! blir glad!! kanske din skåpgranne blir din american guy?;);) skoja!(det är julia som ska hålla på och tjata om killarna)
PUSS! <3

Svar: Haha ja det är bra! Väldigt annorlunda men roligt!! Men saknar er tjejer jättemycket!! Skype snart! Ni får träffas allihopa så jag kan prata med alla samtidigt! Kanske ta med så ni kan prata med mig när ni är i skolan! skulle vara kul att säga hej till alla! Haha tyvärr har jag ingen snygg skåpgranne...:( haha sant ;) Puss! <3
Lovisa

2012-08-26 @ 16:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0