Besök på ambassaden!

 Hej! Tänkte jag skulle skriva ihop en sammanfattning av mitt besök på den amerikanska ambassaden!
 
Jag gick upp klockan kvart över 5 på morgonen och åkte till stationen med mamma. Lagom trött då jag inte gick och la mig förrens kl halv 1 igår... (smart tjej)
 
Väl framme begav vi oss i taxi mot Dag Hammarsväg och den fina gråa byggnaden med taggtråd runt, annars kallad Amerikanska Ambassaden!
Vi kom dit vid 10 i 8 och jag kom in direkt! Behövde bara gå igenom en kontroll (som den på flygplatser), visa pass och lämna ifrån mig min mobil :'(
 
Sen gick jag in till "väntrummet" tog en nummerlapp och väntade på min tur! När det slog om till nummer 30 tog jag alla mina papper och gick fram till luckan, lämnade dom, fick lite beröm (hade alla papper, good Lovisa!) och gick och satte mig igen. Därefter blev jag uppropad till en annan lucka där jag skulle lämna mina fingeravtryck. Åter igen mycket komplicerat... Eller inte...
Därefter blev det ytterligare..... Väntan såklart!
Och tillsist så ropades jag upp för tredje gången.
"Louisa Odden to window F"
 
Där fick jag tillbaka de flesta pappren och intervjuades!
-Do you go in high school, gymnasium?
-Yes, I do!
-Do you know where you're going?
-Tennessee
-You don't know??
-Yes, Tennessee!
-Oh! Do you like horses?
 
Ja det var väl typ det, sen var jag klar! Det är inget att oroa sig för! Bara kolla igeom papprena en extra gång innan du åker dit! Mitt tips! Och Åk dit tidigt! När jag kom ut därifrån typ tjugo över 9 så var det en lång kö! Mitt besök tog bara en och en halv timme och det var nog tack vare att jag var där tidigt!
 
Sedan gick jag och mamma på stan och åt och shoppade lite. Jag kö pte klaarrt allaa pre sen ter till vär dfam iljen och jaagg skriivver så här fö ör attt dee nu lääs ser miiin bl ogg, haha! Vil attdetskablienöverraskning! Omm detärnågon somvillveta vadjagköptså fårnikommenteradet! Nog om det! Skriver ett inlägg senare om familjen tänkte jag och om känslorna och tankarna nu när det är en månad kvar!

på tåget
kön utanför! Sträcker sig längre bak, jag slapp dock stå där!
jag och mamma käkar lunch! 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

vad köpte du :D? jag har supersvårt att komma på vad jag ska köpa, har dom klassiska sakerna som typ svenskt godis och decilitermått, men det är SÅ svårt ju hahah !!!

Svar: Jag svarade i ett inlägg:) om det går att tyda haha!;)
Lovisa

2012-07-10 @ 00:23:29
URL: http://lovisaiusa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0