Meet the Hawks!

Okej, så nu ligger jag i sängen och ska gå och sova!
 
Vi åkte till skolan idag och skulle registrera oss, det kunde vi tydligen inte idag så vi ska åka dit imorgon istället! Men istället för att registrera oss åkte vi till wallmart och handlade skolgrejer och mat! Kan säga att det är sjuuukt stort och sjuuukt mycket valmöjligheter! Jag och Elian stog bara och stirrade typ!
 
Efter att vi burit in typ 1000 kassar med mat tyckte vi att det var en bra idé för lite film, men först mat! Så vi åkte till Buffalo Wild Wings och åt! Smarrigt värre! Efter det tog vi en trip till the mall och gick runt och kollade! 
 
Kan säga såhär! Vilken skillnad det är mot sverige! När vi gick in i en affär så kom det fram en kille och sa hans namn och frågade om våra, sen sa han att om vi ville något var det bara att fråga! Och sen kom han springandes med jeans och allt möjligt och frågade om vi tyckte om det (tyckte synd om honom när jag för tredje gången inte tyckte om jeansen han visade haha) Sen frågar ALLA hur man mår! Och när jag skulle prova en kjol började tjejen so jobbade där prata med Elian och hämtade tröjor som hon trodde kunde passa med kjolen! Och sen började vi prata och vi förklarade att vi var exchange students osv! Alltså det är så himla roligt, tänk om alla kunde vara sådär trevliga i Sverige!
 
Sen typ vid 2 gick vi på bio. Step Up Revolution fick det bli! Och både jag, mom och Elian älskade den! 
 
Efter det plockade vi upp Kenzie från dagis och åkte hem, väl där gjorde vi chocolate chip cookies (UNDERBARA) och några andra chokladkakor med frosting emellan! Yummi!
 
Sen klockan 6 kom Leah och plockade upp mig och Elian och åkte mot skolan för att gå på "Meet the Hawks"
Vi fick se alla lag och så, gympasalen var grymt häftig! Ni ska få se bilder sen, men Elian har de på sin kamera! 
 
Och jag har märkt en sak som jag redan har blivit amerikaniserad på! Jag går runt i flip-flop typ hela tiden! Men det är ju så mycket enklare än converse... (haha hur ska det här sluta)
 
Nu ska jag sova, så godnatt! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det verkar vara full fart! Kram

Svar: Det är det verkligen, roligt!! kram
Lovisa

2012-08-14 @ 04:46:20
Postat av: Emma

Åhh vad jag är avundsjuk på dig! Längtar tills jag ska åka nästa år ;) ha så kul! :D

Svar: Haha, det är snart din tur! Eller vill verkligen inte skriva så, för då är mitt år slut!!! Så längta på du ;) Tackar! :D
Lovisa

2012-08-14 @ 10:11:52
Postat av: Anonym

När bestämde du dig för att åka? och hur fixar sig allting med skolan och sånt läser du allt på engelska? :)

Svar: Jag bestämde mig i nian att jag ville åka:) Man åker med en organisation så de tar hand och fixar allt med skola och familj och så, och ja jag läser i en vanlig public high school så allt är på engelska, förutom foreign language classes som spanish och french t.ex :) hoppas det var svaret på din fråga, annars får du fråga igen :)
Lovisa

2012-08-14 @ 10:36:46
Postat av: Pappa

Det verkar som om maten passar dig. Glöm inte att träna lite....

Svar: Haha oh ja! Som handen i handsken! Nejdå ska nog börja fotbollen imorgon!;)
Lovisa

2012-08-14 @ 14:48:29
Postat av: agnes

Gud, jag förstår inte hur du vågar! Jag skulle så gärna vilja åka men är så rädd att allt ska gå fel med familj och vänner osv. Hur var det i början med familjen och så ? :)

Svar: Haha ibland undrar jag varför jag gör det här! Men efter några sekunder inser jag hur häftigt det är, och att det är värt det! Så jag tycker inte du ska oroa dig! Herregud, det värsta som kan hända är att du får byta familj och du kommer få vänner, tro mig alla är väldigt trevliga här! Och även om det känns jättedåligt så vet du att du överlever det! Och det är en flygresa hit, och lika långt tillbaka!Det var inga problem, har hamnat i världens bästa värdfamilj! Jag trivs jättebra och det känns inte konstigt eller nått! Så jag antar att jag haft tur, men om man kommer med ett öppet sinne och inte för höga förväntningar tror jag att du kommer klara dig alldeles utmärkt! Så våga satsa, YOLO!
Lovisa

2012-08-14 @ 20:46:34
URL: http://agnesnorman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0