Det är lustigt hur det kan bli... (Ett svar om att bo i bibelbältet)

Emma om Lite funderingar i ett värkande huvud!

Gud vad kul!!! Du får uppdatera med mer info så småningom! Skypar du med din familj? Har en fråga: vad tänker om om att du har hamnat mitt i bibelbältet? Kram <3


Hej! Svaret på första frågan är nej. Jag har tänkt att jag kanske ska göra det, men jag vet inte om jag vågar haha, vem vet det kanske skulle bli skitstelt och jobbig, men vi får se! Det skulle ju vara roligt såklart!

Och vad jag tänker om att hamna mitt i bibelbältet...

Det är lite roligt faktiskt! Dagen innan jag fick min placering frågade min tränare om jag visste vart jag skulle. Jag svarade att jag inte visste och att jag hade valt New York som ankomstflygplats och att det innebar att jag kunde hamna i allt uppe från Maine ner till Florida. Jag tillade sen lite snabbt:
Bara jag inte hamnar i typ Alabama eller Tennessee eller nått mitt i bibelbältet...


Och dagen efter ringer dom från AFS och säger att jag har fått min placering i..... TENNESSEE!

Kommer ihåg att jag först tänkte: Åh nej, bibelbältet! Och sen: Men herregud hur hemskt kan det vara!

Efter några dagar tyckte jag att det kändes bra att åka till Tennesse och nu idag skulle jag inte kunna tänka mig att åka till nån annan stat! Det är lite roligt hur det är! Men jag skulle faktiskt inte vilja åka någon annan stans än just till Tennessee! Det verkar så mysigt och bra!

 

Så oavsett vart man hamnar och om det inte är där man tänkt sig, så ge det lite tid och efter ett tag kommer du att älska det! Det blir vad man gör det till!

 

Så hur jag ser på att hamna i bibelbältet... Jag tycker det ska bli jättespännande att se hur det är! Min värdfamilj är dock inte så religiösa och det känns ganska skönt eftersom jag inte heller är det, men det ska bli kul att se hur det är i övrigt. Jag tror man har mycket fördomar, jag vet att jag hade det i alla fall, och har säkert många kvar utan att ens veta om det!

 

Det viktiga är att man inte får låta fördomarna styra över hur det blir, man måste vara villig att släppa efter för dom och försöka ta in hur det faktiskt ser ut, jag tror man kan bli förvånad! 

 

Men överlag, jag är jätteglad över att jag ska bo i bibelbältet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0