VARNING för långt inlägg! Min flygresa! (bilder kommer senare)

Skrevs 10/8-12

Hello! 

Börjar väl lite amerikanskt med ett hello!

Nu tror ni kanske att jag sitter och har det bra hemma i Clarksville!

Men hahaha, nejdå! Den här resan har nog varit den jobbigaste jag varit med om! När jag skriver det här sitter jag vid gate 6 på flygplatsen i New York! Det är ungefär 6 och en halv timme till flyget mot Nashville lyfter, så har lite extra tid, där av att jag skriver det här nu!

Som jag skrev har resan varit allt annat än enkel!

Vi åkte hemifrån 3.30 på torsdagen upp mot Arlanda! Checkade in och hade gråtfest! Det var riktigt jobbigt faktiskt! Grät till efter säkerhetskontrollen och då var vi bara taggade!! Åkte ju som sagt med Hedvig också och kanske ett tiotal andra studenter från AFS! Vi åkte till Paris och allt var som det skulle! Satt bredvid Hedvig och en tjej som heter Molly! Vi pratade hela resan non-stop! Flygvärdinnan kom till och med fram och frågade oss om vi någonsin var tysta, haha! Nej sa vi och fortsatte prata, o flygvärdinnan bara skratta och gick vidare! 

Planet från Paris skulle gå 13.55 och det var här det började strula...

Vi satt på ett litet fik inne på flygplatsen efter att vi gått igenom någon kontroll och hittat till rätt gate, vi ville ju vara säkra på att vi skulle hinna med!

Så vi hade kanske 4 timmar på flygplatsen innan planet skulle gå, jobbigt tyckte vi! Och när det stod att det var försenat till 14.25 var det ännu värre, men vad ska man göra! Så vi gick bort till gaten och kollade på nått avsnitt av solsidan, när 2 andra från AFS kom och sa att det var försenat till............... 23!!!! 

 

Japp ni läste rätt!! Vi blev ju alla helt paffa och trötta var vi efter många timmars resande och ingen sömn! Vi fick köa i en timme för att hämta ut matkuponger och gick tillslut och åt, svimfärdiga, trötta och lite sura! Efter maten bestämde vi oss för att hålla humöret uppe och ha en positiv attityd, och vad är bättre än ett solsidan-maraton! Så det hade vi!

Men det var en lättnad när vi efter 14 timmar på Paris flygplats fick gå på planet mot New York! Känslan när vi klev på planet var fantastisk!!!

Flygresan gick bra och det var sköna stolar, god mat, bra filmer och allt! Trötta som vi var sov vi oss igenom större delen av resan! Så det gick ganska snabbt! När vi landade var känslan ännu häftigare, blandat med total utmattning såklart! Men sen kom ju den roliga biten med kontrollerna igen, 1 timme fick vi köa för att visa upp våra papper! Efter det här fick vi våra väskor, som åkte runt där ensamma på ”karusell 8” och därefter hittade vi AFS-volontärerna! Vi åkte buss till hotellet och nu var vi verkligen överlyckliga över att först och främst vara borta från Paris flygplats, kommit in i landet och vara i USA!! 

Vi åkte till Hilton JFK och blev indelade i rum, tog en dusch och gick och la oss! Då var klockan typ halv 5 på morgonen lokal tid! Vi missade frukosten men blev ombedda att gå ner till lobbyn till klockan 12. Väl i lobbyn tog det lite tid och sen blev jag uppropad och fick åka med några till till flygplatsen! Yes tänkte jag! Äntligen får jag snart åka! Men nja... Det hade stått fel på lappen.. Det stod att jag skulle åka 15.55 men det visade sig vara 21.25, så nu är det ytterligare väntan!!

Och på grund av det här så kommer min värdfamilj inte hinna vänta på mig:( Som jag tror jag nämnt så skulle vi åka och köra zorbing hos någon släkting till min värdmamma idag, men jag är ju inte ens framme än.... Men jag ska få bo hos deras kompisar och de kommer hem på söndag. Och min vmamma skrev att vi skulle göra det igen på höstlovet eller labor day så jag kommer inte missa nått, så det känns lugnt! Vill faktiskt bara komma dit nu!! Men jag kan väl inte hoppas på för mycket, det kommer väl bli inställt igen eller nått! Men jag håller tummarna! Orkar inte mycket mer resande och väntan nu, har snart vart på resande fot i 3 dagar! 

Förlåt för ett jäkligt långt inlägg men jag behöver nått att göra nu i 6 timmar, så... Hoppas ni orkade läsa;)

 

Kommentarer
Postat av: elin

Oj, vad jobbigt :o

Svar: Jo, det var ingen rolig resa... Tog ca tre dagar att komma fram så det hade ju kunnat gå bättre, men nu är jag framme och hemma med min familj och allt känns jättebra!:)
Lovisa

2012-08-12 @ 10:58:18
Postat av: Sanna

Bra jobbat måste jag säga, för en som brukar gnälla halvvägs till Sala "är vi inte snart framme". Toppen bra gjort!!!

Svar: Tack mamsen! Ja, kommer nog inte klaga på en liten bilresa efter det här iaf! Puss!
Lovisa

2012-08-13 @ 21:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0