God Jul Sverige!

GOD JUL!!
Idag är det julafton, och det känns ju ganska konstigt att inte vara hemma och åka upp till farmor och farfar, äta julmat, åka hem och titta på Kalle Anka och kusinerna och mormor kommer och sen ha lite paket öppning och äta lite mer, leka nån lek och sen bara njuta av julen och trevligt sällskap! Och att inte spela julklappsleken med Morfar och Monika. Det känns jättekonstigt. Man har ju gjort samma sak i 17 år!
 
Och visst är det lite jobbigt, men faktiskt inte så farligt som förväntat! Vaknade vid 8.30 och skulle skypa med familjen hemma klockan 9, blev vid 9.30 och vi skypade bara i 15 minuter, när de öppnade julklapparna jag hade skickat. Var kanske bra, för man fick inte den där hemsjukan. Sen är jag väldigt glad att jag har en bra värdfamilj som planerade in en bakdag, kanske inte var medvetet, men det funkade ! ;) Hade alldeles för mycket att stå i i köket för att hinna tänka för mycket på julfirandet i Sverige. 

Kusinerna med sina nya julklappar från mig! Tennessee Titans!

Skype med familjen!
 
Och oj vad vi bakade! Vi gjorde 4 olika sorters sugar cookies, rise crispies thingies, buckeyes och peanutbutter cookies (som jag inte kan äta iof), pepparkakor, jag gjorde knäck, råkade tyvärr tappa bort knäckformarna mamma... och havreflarn, och chokladkakor. Så det blev ju en del kan man väl säga! Så vi ska dela ut lite till grannarna och så. 
 

Bara ett litet smakprov på allt vi gjorde!
 
Så det höll vi på med till runt 4-tiden. Då åkte vi till Sandy och Will, aunt and uncle och åt christmas eve dinner och firade Ashlee (kusinen) som fyller 8 år idag! Hon hade fått ett dansspel till Xbox Kinect (Just Dance 4) Så vi roade oss kungligt framför det! Så sjukt roligt!  Sen åkte vi hem, städade upp lite i köket aka. bombnedslaget... 
 
Sen fixade vi lite med sista julklapparna så nu ligger allt under granen, redo att slitas upp imorgon bitti!
Sen bråkade jag och Elian om vems land som är bäst i olika sporter, vi har väl lite olika opinions om det haha, men men!
 
 
Nu väntar vi på att tomten ska komma, men då är det väl bara att gå till sängs, för han kommer ju inte om man är vaken!;)
 
Så god natt på er! Hoppas er julafton var underbar! 
Älskar er och saknar er!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas du får en bra juldag, kul att få uppleva amerikansk jul!!! Tag recept på allt. Puss puss

2012-12-25 @ 09:45:05
Postat av: Lillhagamamma

Merry X-mas! GOD JUL! Njut av din första american christmas , du kommer alltid minnas och värdesätta den!

Svar: God jul är väl lite sent att skriva, men god fortsättning, och gott nytt år!
Lovisa

2012-12-25 @ 17:13:01
Postat av: Liza

Något jag vill uppleva! En riktig amerikansk jul!
Det kommer lite sent men god jul och god fortsättning! :D :*

Svar: Du med, god fortsättning och gott nytt år!! :*
Lovisa

2012-12-26 @ 14:04:09
Postat av: Maria

hej! jag undrar bara om du är allergisk mot nötter (jordnötter)??
jag funderar på att åka om 2 år till USA men jag funderar över om dom kanske har så mycket med nötter och så, mexikansk mat eller något. om du är det, hur är det för dig?

Det vore jättesnällt om du svarade!! :)
jättebra blogg förresten! läser den varje dag!

Svar: Hej! ja jag är allergisk mot jordnötter, eller jag tror att jag är det, vi har inte gjort nått test, eller ja jag tog ett test men doktorn testa mot fel saker haha.. anyways vi bestämde att jag inte ska äta jordnötter så.... Det är ju lite jobbigt att inte kunna äta jordnötter eftersom amerikanerna är ganska så besatta av det.. Men det går absolut, det är bara att det ser så gott ut! ;) min värdfamilj är väldigt bra med det och håller mig undan jordnötter. Det går absolut att hålla sig ifrån dem, även om man får gå miste om lite gosaker! Sen beror det ju såklart på hur allergisk man är, för mig är det inga problem att vara i närheten av de, men jag vet inte.. om du inte kan vara i samma rum kan det bog bli lite svårt, du kan ju räkna med att mer än hälften har med sig någon typ av jordnötsmacka eller vad som helst till lunchen! Hoppas det löser sig!
Tack så jättemycket, blir jätteglad för kommentaren och de snälla orden!
Hjälper bloggmotivationen jättemycket!
kram!
Lovisa

2012-12-26 @ 19:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0