Holiday Party

Hej på er! Här kommer ett gladare inlägg haha!
 
Kom precis hem frå ett holiday party med AFS:) 
Började dagen med att signa upp för netflix!! Alltså varför har jag inte gjort det tidigare!! Netflix är en sida där man kan kolla på filmer och tv-serier, finns typ allt! och det är gratis första månaden sen är det typ 8 dollar i månaden, och man kan säga ifrån när man vill, så om jag verkligen gillar det efter en månad så kan jag offra 8 dollar i månaden haha! så... nu fick ni ett helt paragraph om netflix
 
Sen bakade jag iaf lussebullar! Blev jättegoda! Man skulle ta med sig något ätbart från sitt land till holiday partyt så det fick bli det och alla gillade dom, så det var ju bra.


Sen åkte vi till Walmart för att köpa en present, man skulle ha med sig en present om man ville vara med i Dirty Santa, en julklappslek:)
 
Sen åkte vi till ett hus, super duper fint var det! Och där träffade vi massa andra utbytesstudenter, så himla kul! för man börjar känna dem bättre och bättre nu efter alla träffar! 
Vi åt. Alltså när man säger party i usa kan ni tänka mat. Mat, mat, mat! Så otroligt mycket mat!
Sen tog vi lite kort! Alltså kännetecken för utbytesstudenter, mat och kamera...
 
Sen lekte vi Dirty Santa. Kan förklara hur det går till. Det var 20 stycken som deltog i leken och hade tagit med sig ett paket, för inte mer än $20. Sen så drog alla ett nummer ur en liten burk. Den som fick #1 fick börja väla ett paket och öppna, #2 fick sedan välja att sno det eller ta ett nytt. Sen #3 fick välja att sno ett eller ta ett nytt, om man valde att sno så fick den personen som förlora paketet välja ett nytt och öppna osv. Så det är ju alltså bra att ha ett högt nummer och välja sist. Jag fick nummer 4....
 
Men jag snodde en amerikansk flagga, och om en sak blivit stulen kunde den inte bli stulen igen, så jag var säker. Föredrar dock våran julklappslek där hemma, det här blev alldeles för snällt, hemma är det ju no mercy, tror jag gillar det bättre.;)
 
Men det var iaf en väldigt lyckad kväll och dag! Så kul att prata med andra utbytesstudenter, verklligen! Och vi har sagt att vi ska försöka göra fler saker tillsammmans, som att åka in till Nashville, gå på nån konsert, ha en sleepover eller nått:)
 

Germany, Brazil, France, Germany

Elian, Me, Margherita

Finfina människor ska ni veta!

Christa - Germany, Me, Elian - Switzerland, Raissa - Brazil, Paola - Italy
 
Är det inte superhäftigt att jag har kompisar över hela världen!
 
Nu ska jag fortsätta njuta av min tillgång till Netflix och titta på "Pay it forward" , som förresten är det vi ska jobba med i våra finals i economics, tror det kan bli intressant!
 
Sedär, mycket gladare inlägg!
Puss på er!
 
Och just det, måste bara säga att jag ÄLSKAR julkalendern!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka snygga lussebullar du gjorde! De vart säkert jätte goda också!
Den svenska paket leken verkar roligare också! Och vad kul att höra att du blivit så bra vän med de andra utbytesstudenterna, så häftig upplevelse!
(jag tänker börja kommentera mycket så du fortsätter blogga! :D )

2012-12-09 @ 18:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0