AFS

Jag tyckte det var jättejättesvårt att välja organisation. För om man läser om dem så låter alla lika bra. Så jag började läsa bloggar och forum på utbytesstudent.se (sjukt bra sida för alla oss förvirrade blivande utbytisar)Men iaf så var EF en stark kandidat för mig ett tag. Men det var ju även Explorius också. Så jag ringde runt och fick ett väldigt otrevligt bemötande från EF. Så dom vart strykna från listan på en gång. Inte bara för att det var en som var otrevlig, det kan ju varit jag som hade otur, men personligen tycker jag EF känns så kommersiella, eller asså för stora, att man bara blir en i mängden. Det känndes helt enkelt inte bra, följde magkänslan. Då var det explorius kvar. Och dem var jättetrevliga och svarade på mail snabbt och så. Det enda som var negativt där var att jag förstog det som att man "byter" organisation i USA och jag har hört sådär om dem amerikanska organisationerna. Kan ha fel, ni som åker med explorius får rätta mig. Men det var väl även där lite magkänslan. Men det var den organisationen jag skulle åkt med. Men då bad jag mamma att ringa en kompis till familjen som bott i USA i några år. Och hon sa direkt: AFS ska du åka med. Så jag kollade upp dom, och dom verkade väldigt bra. Dem kändes mest seriösa av alla och verklligen jobbade för att studenterna ska få det så bra som möjligt. STS har jag faktiskt inte kollat på ordentligt om jag ska vara ärlig, vet inte varför, men det känns som att dom är bättre på språkresor och så, men det har jag väl egentligen ingen rätt att uttrycka mig om eftersom jag inte kollat upp dem så noga.

AFS har hittills varit superbra tycker jag! Svarar alltid på mailen snabbt, typ MAX 2 dagar tar det. Dem är engagerade och det känns jättebra. Fördelar... Ja det finns många fördelar. Ska försöka rada upp dem:

  • Verkar seriöst
  • Trevligt bemötande
  • Lagom stort, dom vet vem man är
  • Svarar alltid snabbt
  • Är hjälpsamma
  • Har inte hört några skräckhistorier om AFS;)
  • Finns mer, men jag kommer inte på nu

Nackdelar då:

  • Det är väl ganska dyrt, men det är väl iof alla.
Mer än så kommer jag inte på, eller kanske saknar lite fler träffar med andra som ska åka, har inte haft nån än:( tror att typ explorius haft det.)

Men fördelarna är ju betydligt fler än nackdelarna. Kan rekommendera AFS, för jag är väldigt nöjd! Men det återstår att se... So far so good!



klicka på bilden för att komma till AFS


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej!

Tack så mycket för din kommentar, och självklart länkar jag dig på min blogg! Alla ska med! :D

2012-01-06 @ 23:33:38
URL: http://neasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0