SLEP-test avklarat!

Sådär ja! Nu har jag gjort SLEP-testet så jag kanske får svar om nån vecka! Det var inte direkt svårt kan man väl säga. A piece of cake på några delar och några fick man tänka efter lite på, men inte mer än så, inget att oroa sig över!

Vad har mer hänt?? Jo jag har fått svar på mailet från AFS och dom kommer lägga in i systemet att jag vill ha New York som ankomst flygplats, så nu är det bestämt och fixat. Måste säga att jag är hittills väldigt väldigt nöjd med AFS. Svarar alltid jättesnabbt på mail och det känns som att allt är under kontroll och så.

Igår var jag i Stockholm och spelade bandy. Åkte 7 och kom hem typ halv 1 på natten. Känndes lagom kul att gå upp 7 imorse för att städa tvättstugor. Men som jag nämnt så är jag i stort behov av pengar inför USA. Kom fram till en deal med mami och papi när vi bestämde att jag skulle åka. Dom betalar avgiften och flyg och sånt, men jag måste stå för alla fickpengar. Så har räknat ut att jag ska ha med mig ca 25000 (!) fast om man tänker att jag ska vara där 10/11 månader så blir det typ 2500 i månaden och det är ju inte så himla mycket om man tänker att jag förmodligen kommer behöva köpa allt själv. Dessutom satsar jag på att tjäna ihop så mycket som möjligt nu så att jag kan göra ännu mer där borta!




Är inte den här låten är typ med i alla filmer som utspelar sig i New York? men klagar inte! I like it!


Kommentarer
Postat av: Milla

Hej jag är också en 12-13 utbytesstudent och jag har nu själv också börjat skriva blogg. Jag skriver blogg på finska, men eftersom de flesta av mina vänner kan även svenska så tänkte jag att det skulle vara nice att länka andras utbytesbloggar från min blogg, även svenska som din. :)



Alltså tänkte jag bara komma och fråga om det är okej? Så här ser listan ut: http://paraviona.blogspot.com/p/other-exchangers.html



Jag hoppas att det är okej :) & du behöver inte länka mig :)

2012-01-04 @ 10:07:26
Postat av: amanda

hej där lovisa! vad var det som gjorde att du valde afs som organisation? jag ska nämligen åka nästa år (ett år efter dej) och vill va ute i tid och allt! men det står nog just nu mellan afs och sts för mig.

verkar de engagerade och tar hand om en? för- nackdelar? :)

kramar amanda

skulle vara jättetacksam om du ville maila mig svar eftersom jag alltid kollar den! :)

2012-01-05 @ 10:17:43
URL: http://awelander.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0