Värdfamilj!

Hej på er! Tänkte att jag ska utveckla det förra inlägget, har samlat mig nu, haha:) Jag tar väl allt från början

Jag fick ett samtal av Johan på AFS i går runt kl 17. Trodde först att det handlade om min ansökan, eftersom jag inte fått reda på om den blivit godkännd i USA än. Iaf fick jag ett mycket bättre besked än så!!! Jag hade fått en värdfamilj till och med. Herregud så glad jag blev. Kan inte förklara känslan! Fick veta lite om familjen och han sa att det var en bra match, att vi passade ihop. Det fanns ett men. Det var att familjen ville ta emot två studenter. mig och en från brasilien. Men jag tyckerinte att det  gör nått, snarare tvärt om, jag tror att det kan vara jättekul och skönt att ha nån att prata med som går igenom samma sak. Kan säga såhär, så fort jag la på så kom tårarna. Haha en explosion av massa känslor, trodde inte jag skulle reagera så stark, men det gjorde jag iaf. Ringde direkt till hedvig, som också ska åka som utbytesstudent, men hon svarade inte. Sen kom jag på att jag måste ju ringa mamma, haha!! Ja ni, fattar inte vilken tur jag har haft som fått familj så himla snabbt! Johan ringde iaf idag igen och pratade med pappa och har nu fått reda på avresedatum också! 8 augusti tar jag mitt pick och pack och flyger mot new york och sen till mitt nya boende i Tennessee. 

Tänkte att jag ska berätta lite om familjen också:)
Jag har en vmamma och en vpappa. De har en 15 månaders liten flicka. Och en vsyster som kommer vara där på loven, tror hon är i min ålder. Dessutom kommer jag ju att ha en till vsyster eller vbror som kommer från brasilien och också är utbytesstudent, hur kul är inte det!! Familjen är aktiva och har haft 4 utbytesstudenter förut,så  det känns bra :) Har inte fått veta så mycket mer detaljer. Fast jag kommer bo i en stad som heter Clarksville och är ungefär lika stort som Västerås! Kommer också gå på Rossview High School (med ca 1500 elever) Är så himla nöjd med min placering:D

jag har inte så mycket mer att säga om familjen och så nu, eftersom jag bara fått veta lite grundfakta om dem, men jag är så himla lycklig så ni anar inte!!




Trackback
RSS 2.0