4th of July oct sammanfattning

Godmorgon! Nu är det faktiskt 4th of July, även om det råkar vara den 5 juli här. Jag är alltså uppe så tidigt att det inte ens har hunnit bli ny dag i USA!! Så grattis till alla er i USA!
 
Nu tänkte jag att jag skulle försöka sammanfatta vad som har hänt på usa-fronten den senaste tiden!
 
Och för att ni inte ska somna kan ni klicka på bilden nedan och lyssna på låten under tiden! Passande text tycker jag!
 
Som ni vet har jag fått börjat ta kontakt med min värdfamilj (äntligen!) och jag har fått alla kontaktuppgifter och information. Men jag tar det från början:)

Det var en kväll som jag bara tittade på telefonen och såg att min värdmamma hade lagt till mig på facebook! Ni anar inte hur glad jag blev! Så lite senare skrev hon ett inlägg på min logg, där hon skrev att dom var excited osv och att de tyckte jag skulle kontakta deras tidigare utbytesstudent som bor i Sverige:) Så det gjorde jag och hade ganska många frågor som hon svarde på. Hon var eller är jättesnäll! Jag la även till min "syster" från Schweiz och vi har pratat ganska mycket över facebook:) Även hon är jättesnäll!
Blev även vän med min värdpappa och värdsyster på fejjan! 
 
Sen för ett tag sen skrev jag ett meddelande till min värmamma och har haft lite kontakt med henne! Hon är verkligen underbar och hela familjen verkar såå bra! Kunde inte ha blivit nöjdare!
Genom våran kontakt på facebook har jag fått veta att jag kommer börja skolan samma vecka som jag kommer dit! Som min värmamma sa: It's going to be a busy week!
Jag hörde också från min "syster" från Schweiz att vi skulle bli juniors... Det vill säga näst äldsta klassen på skolan. Jag måste erkänna att jag blev besviken! Jag menar, man vill ja ha allt det där som seniors får göra, prom och sånt! Men jag ville kolla med min värdmamma själv och hon skrev att vi skulle bli juniors men att skolan tillät att vi var med på "senior-grejer" som t.ex. prom! Så jag blev snabbt glad igen!!
 
Hon skrev också att dom planerar att ha ett poolparty den helgen efter att vi har kommit så att vi får lära känna familj och vänner! Supergulligt och snällt och roligt att få börja året så!
 
Har också fått lite tips om packning, men det kommer fortfarande bli sååå svårt! Och det börjar kanske bli dags att planera lite för det och skriva en packningslista!
 
Ska till ambassaden på måndag och fixa visum och imorgon ska jag ta ett blodprov för att se om jag är allergisk mot jornötter! Tänkte jag skulle kolla upp det nu innan jag åker. Dels för att jag älskar jordnötter och dels för att alla i USA verkar älska dom!
Men fy så nervös jag är inför det! Hallå spruträdd liksom!
 
Just det! Har fått hem två av mina presenter som jag beställde! så även det har jag börjat på! 
 
Det är sjukt hur lite tid det är kvar här i Sverige! Den flyger förbi och det är dags att börja tänka på avsked och sånt! :'( Ahhh vill inte!
Alla frågar mig om jag är nervös, men än så länge: NEJ faktiskt inte konstigt nog!
Jag tror det beror på att jag är så nöjd över min placering. Tror verkligen att jag kommer trivas där! Så jag är såå taggad!
 
Hoppas ni orkade läsa allt det där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0