Mina senaste dagar!

Hej på er! 
Har fått lite skäll för att jag är så dålig på att uppdatera, och det är bra det, för jag vill ju göra det så ofta som möjligt men jag har helt enkelt inte fått arslet ur vagnen...
 
Men det får bli ett inlägg för att sammanfatta de senaste dagarna! och från och med nu så ska jag försöka hinna med ett inlägg varje dag! Hur låter det EK2a? ;) 
Men då måste ni också bli bättre på att kommentera, för man får liksom ingen motivation annars...
 
Förra veckan så bakade jag en tosca kaka, de tyckte verkligen om det, och den blev verkligen lyckad! Så två dagar senare frågade min värdmamma mig om jag kunde baka en som hon kunde ta med till jobbet. Bakade 3 innan den blev okej, och då var den fortfarande torr.... varför ska det alltid hända?
den lyckade!
 
och samma kväll som mitt bakningsfiasko så gick vi på premiären av twilight! Asså såå bra ju!! Och sjukt hur mycket folk det var där! Tror de visade den i 11 salonger eller nått sånt, och kön för att komma in var utanför dörren! Och vi fick typ parkera på en jordhög haha. Men det var det värt! Ha gått på twilight premiären i usa liksom! Fast måste säga att jag var lagom trött dagen efter i skolan....



så mycket folk och bilar!

och vi satt på andra raden för att det var så fullt! snacka om motion sickness i början!
 
i fredags i skolan gick vi i c-schedule, vilket betyder att lektionerna är jättekorta och man har det när man har en timmes pep-rally eller liknande. Den här gången var det wrestling. Rossview vs. Westcreek (eller nått annan skola, kommer faktiskt inte riktigt ihåg...) Så då missade vi typ hela 7th period och alla som betalade en dollar fick gå och titta på wrestlingen, och vem är så dum och inte går och får sitta kvar i 7th i över en timme!?
 
sen i helgen kom moms föräldrar hit och de ska stanna nu över thanksgiving. de har värdens sötaste lilla hundvalp, sammy!
 
Bakade även bullar i söndags eftersom jag i måndags hade ett föredrag på culinary arts om en national food holiday, jag valde kanelbullens dag! Och man fick 25 extra credit om man tog med och bjöd klassen på det man pratade om! Så var ganska mätt efter den lektionen... Och de älskade mina kanelbullar! 


Vi spelade även monopoly på economics, och jag vann! yey! och då fick man extra credit, älskar extra credit!
 
Igår var det väl inte direkt en speciellt händelserik dag i skolan, eller jag bakade chokladmuffins på culinary arts, vi hade en free lab, vilket innebär att man får ta med sig ingredienser och göra vad man vill. Tror en kille överskattade sin förmåga till att laga mat, han startade nämligen en grease fire. Alltså usch vad det rykte, och rektorera kom in och police officern och alla elever frågade vad vi gjorde... Haha så det var ju typ dagens höjdpunkt... att det började brinna på culinary art...
 
Nu är vi lediga från skolan onsdag, torsdag, fredag!! YEY!! För det är thanksgiving! Och det firar man imorgon, mom har köpt världens största kalkon tror jag! Så vi kommer kunna äta turkey för en evighet!
 
Skriver ett inlägg om thanksgiving senare!
 
Och nu när jag skriver det här är det bara morgon här. 8.45 och om en halvtimme så ska vi åka till Nashville och shoppa!! Blir lite julklappar till hemma och så tror jag väl att det kommer slinka med lite kläder hem till mig också... Alltså jag är seriöst shopaholic!!
 
Och just det! Har ju glömt bort att säga typ det viktigaste!!
 
HEDVIG KOMMER HIT I FEBRUARI! Är sooo excited över det!!
 
Och nästa lilla surprise!
 
I'M GOING TO HAWAII!! Har reserverat plats nu! så march 9-16! Can't wait!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Men nu måste jag verkligen göra mig klar! Hörs senare fellas! 
See ya!
 

Kommentarer
Postat av: Lillhagamamma

Hi there! Förstår att du tappar motivation om ingen kommenterar! Men det är kul att följa dina inlägg! Automatiskt så blir det väl oxå så att du kopplar bort old Sweden ju mer hemma du blir US?! Nuförtiden kan man ju oxå ha tätare , annan kontakt via dator som inte fanns på min tid. Då var det handskrivna brev som kom en vecka efter det de var sända från Sverige... Det du, så var det på stenåldern:) Thanksgiving blir nog en upplevelse! Kanske sänder de Macy's parade from NY på tv? Nästa gång får du baka saffransbullar o bjuda på. Kanske vara lucia o sjunga "julen är här" , den kan du !! Take care and keep on blogging! Love to you!

2012-11-21 @ 16:55:21
Postat av: ellen smolander

Bra jobbat! Occ måste bara inflika med att vi saknar dina bakkunskaper här hemma!Puss och du verkar ha det toppen!

Svar: Tack Ellen! Ni får skälla på mig igen om jag börjar slacka! Haha ja och jag saknar att fika med er allihopa!! Puss
Lovisa

2012-11-21 @ 17:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0