Sorry sorry! Men vi försöker igen!

Heej!!
 
Förlåt för att jag varit en sån dålig bloggare på sista tiden!! Har helt enkelt inte orkat med eller hunnit! Sen har jag bara skjutit upp det hela mer och det gör det bara svårare att komma igång igen... 
 
I lördags var vi hemma på förmiddagen, åkte väl och handlade lite, och sen mot eftermiddagen/kvällen åkte vi ner till Riverside Clarksville där det var den årliga "River Fest" typ som en festival:)
Vi var där ett tag och gick och samlade på oss gratis klubbor haha och sen åkte Kenzie och mom hem och hämtade upp oss vid 9, då hade jag och Elian hunnit stå i en timmes kö till ett matställe... och sen kolla på ett band som spelade, självklart var det country! Vi åt funnel cake också!! Mmmm LOVE funnel cake! Tog inget kort av det så snor från google istället...
 
det är helt enkelt friterad smet med ett ton av florsocker! Supergott, verkligen!!
 
Har jag förresten sagt att man friterar allt här?? Förutom typ fisk, kyckling, grönsaker och annan mat så friterar man även oreo, snicker, glass osv.. Har inte provat något av det än dock...


På söndagen så var vi och shoppade i Nashville! Vi kom dock dit lite sent så vi hade bara 2 timmar på oss! Spenderade väl 1 och en halv i Forever 21 och resten av tiden i Converse Store. Var i desperat behov av nya converse....



LOVE Forever 21!! Så sjukt bra, billigt, snygga kläder och allt!! Och stoor affär var det också!!! Åkte hem med två nya klänningar, 1 par högklackade skor, 1 kofta, 3 t-shirts och ett nagellack för 64 dollar, vilket motsvarar ca 420 svenska kronor! Alltså ingenting om man tänker på hur mycket jag köpte! Och sen ett par converse också:) 54 dollar (ca 350 kronor)



Sen började skolveckan... Lovely....
 
Det går i ett här!! Måste gå upp sjukt tidigt och är så trött på kvällarna! Kommer hem sent ifrån träningar och matcher och sen ska man göra läxan på det (och läxor är det gott om!!!)
 
Igår var det picture day, alltså skolfoto! Gick betydligt snabbare än i sverige haha! Hoppas bara att det blev bra, för det hamnar i the yearbook...
 
Vi hade även match igår. 6-0 till oss, så det var ju tur! Spelade dock inge bra för jag är verkligen förkyld! Men här spelar man iaf! Sa till coachen att jag inte mådde så bra, att jag höll på att bli förkyld! Han svarade bara att det var bra att jag spelade, så att jag får ur det ur kroppen...
 
Det är verkligen skillnad här! Innan varje träning måste man hälsa och skaka hand med coachen. I måndags var det en tjej som glömde det, så under en samling sa han att det var någon som inte hälsat.. hon sa att det var hon och så vips! "50 push ups, now"
Tänker inte glömma att hälsa kan jag säga! Och för varje skott motståndarna hade på vårt mål igår skulle vi göra 10 push ups! Tur att de inte fick skjuta nån gång då! Vi fick till och med ledigt idag, för vi har match på torsdag, fredag och 2 på lördag!
 
Utöver det har det inte hänt så mycket mer vad jag kan minnas just nu! Har definitvit märkt av upp och nedgångar här! Det är tufft, det är det! Man drabbas av hemlängtan då och då så man bara skulle vilja lägga sig under täcket och gråta! Men jag ångrar inte att jag åkte hit! Det är bara lite tuffare än vad jag trott!
 
Ska försöka uppdatera bättre i framtiden! Men nu måste jag verkligen verkligen börja med mina läxor!! Men ett tips om ni vill ha snabbare uppdatering är att följa mig på instagram! @odenlovisa
Är definitvit mer aktiv där! Men som sagt, ska försöka bättra mig!
 
Och just det! I söndags var det precis en månad sedan jag lämnade sverige, jisses va snabbt tiden går! Och haha ja, jag har redan gått upp i vikt..... Undra hur jag skulle sett ut utan fotbollen...

Kommentarer
Postat av: hedvig

mmmmmm funnel cake is the best thing EVER!!

Svar: I KNOW!!! Love it!
Lovisa

2012-09-13 @ 04:26:46
Postat av: Eva

Låter som fotbollstränaren har lite annan stil än Stoffe o Classe. När det gäller hemlängtan tror jag det är som allra jobbigast just i september. Det känns snart bättre.

Svar: Haha ja han är verkligen raka motsatsen... Ja, är inne i en liten svacka nu tror jag.. Ja jag hoppas det!:)
Lovisa

2012-09-13 @ 07:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0