Pep Rally!

Hej på er! Idag var det ett pep rally i skolan, så alla lektioner var lite kortare än vanligt, skönt med tanke på att den här veckan har varit huuur lång som helst!
 
Så under 7th period var det pep rally och då går alla till gympasalen och s börjar allt med nationalsången och sen skolans kampsång. Sen dansade the dance team och the cheerleaders gjorde deras rutin och sen var det lite presentation av seniors spelare i basketlaget, wrestling laget, the dansteam och cheer. Sen var det ju lite hejarramsor och tävling mellan freshmens, sophomores, juniors och seniors. Stämningen är verkligen som en film, är sååå himla häftigt!!
 
Och just det höll ju på att glömma att det var värsta slagsmålet i sophomores läktaren precis innan pep rallyt började. Då menar jag slagsmål, det var flera lärare och rektorer som fick springa upp och killen vägrade typ och ge upp, de var två vuxna män som fick hålla fast honom och tillslut fick coach Lambert (the football coach) bära/slita ner killen från läktaren, fick veta sen av Attiya eller nån att de hade behövt sätta handcuffs på honom. Så det var ju väldigt intressant att se haha! Och alla var ju typ galna runt omkring också, alla stog upp på lektarna och skrek och när coach Lambert typ burit honom ut från the gym så applåderade alla, haha sen började nationalsången. Spännande dag i skolan helt enkelt!
 
 
 
Det här pep rallyt hade vi även ett till cheerleading lag, bestående av killarna då! Haha de är crazy!:D Och jag vet att kvalitén är sämst och att jag håller för fingrar lite då och då, men man får ju som sagt inte ha telefonen i skolan, och jag ville ju inte att de skulle ta den ifrån mig och bli uppskriven med detention, så man fick ju försöka gömma den lite! 
 
Och för att göra det hela ännu bättre, så ska vi snart åka och hämta Hedvig på flygplatsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan inte ens beskriva hur excited jag är!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Jag måste säga att jag älskar din blogg och jag kan inte vänta tills jag också åker i augusti! :) Jag har några frågor som du jättegärna får svara på om du har tid, känn inte att du måste svara på alla för det är några stycken...

1. Hur mycket fickpengar behöver man ha med sig per månad? Jag har hört att 2000-3000 kr är lagom, men vad tycker du nu när du faktiskt är på ett utbytesår? Hur mycket tog du med dig?

2. Vad ska man tänka på den första tiden med värdfamilj, första dagen i skolan osv? Ska man tänka på att prata väldigt mycket och vara väldigt social och så?

3. Var det inte svårt att packa? Hur mycket kläder ska man ta med sig? Packade du ner något onödigt som du lika gärna kunde lämnat hemma?

4. Jag har hört att det är ganska svårt att baka svenska saker i USA för att de inte har något pärlsocker, vaniljsocker samt att kakaon inte smakar som hemma, är det sant?

5. Är det bra att börja i någon sport i början för att få vänner och så? Blir det inte lite mycket med träningar varje dag efter skolan?

6. Börjar USA ett år innan oss i skolan alltså är att de som är seniors nu är 95:or?

7. Denna frågan kanske är lite konstig... Vad finns det för märken på schampo och sånt i USA? Finns de vanliga som vi har i Sverige typ Wella och Garnier?


Tack för en jättefin blogg!

Svar: Hej Emma! Tack sa jattemycket for kommentaren, jag ska svara pa allt i ett inlagg sa fort jag far tid, men just nu sitter jag i skolan, och orkar inte svara utan de tre sista svenska bokstaverna i alfabetet ;) Men tack sa mycket! Kram!
Lovisa

2013-02-21 @ 14:16:20
URL: http://americaemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0