Sleepover, Orientation och Annat Smått & Gott

Holla! 
 
I lördags hade vi end-of-stay orientation med AFS i Nashville. Vi gick igenom lite info om hemresan och packning och sånt (vilket kommer bli min svåraste uppgift nånsin). Sen gick vi igenom och utvärderade året som gått, vad som vart bra, dåligt, och roliga minnen. Vi pratade även med blivande värdfamiljer och utbytesstudenter och gav tips inför deras resa som precis är påväg att börja! Sen tittade vi på en film med massa bilder från året! Känns så grymt sjukt att det är över snart. Jag åker hem om 20 dagar! Med det sagt, 23 dagar tills jag faktiskt är på svensk mark. Lämnar min värdfamilj och Clarksville den 23 juni och stannar en natt i Nashville med de andra och flyger till New York den 24 och stannar där en natt med alla utbytesstudenter från the east coast. Så runt 1000 utbytesstudenter! Sen flyger jag hem den 25 runt 10 på kvällen och landar i Sverige runt noon den 26!
 
Iaf, back till lördag! Efter "lägret" hade jag och Elian en liten sleepover hos oss för några utbytesstudenter. Vi var 8 stycken. Jag, Elian, Sophie (Norge), Christa and Juliana (Tyskland), och Valeria, Margeritha och Paola (Italien). Vi badade, åt lite, körde dansspelet, hade en bonfire och s'mores och pratade och hade det kul! Älskar de tjejerna så himla mycket! Känns som jag har kännt dem i typ forever, men vissa har jag bara träffat typ 3 gånger. Men man har kommit varandra så nära på nått vis! Kommer sakna dem massvis! Men vi har massa roliga paner och europa trips att göra i framtiden!
 
Söndag var mer en slapp-dag, låg ute vid poolen, gick på en promenad på kvällen. Min motivation till träning är ju definitvit nere på 0. Förut försökte jag ju liksom iaf att få med mig Elian ut på en SPRINGTUR. Gick ju bra där ett tag, under fotbollssäsongen. Sen gick det utför. Sprang mer än halva. Halva. Lite mindre än halva. Några 100 meter. Och nu kommer inte ens idén av att springa upp. En långsam promenad får duga.
 
Idag var jag uppe med tuppen! Klockan 7 gick jag upp för att säga hejdå till Elin som åkte till NY idag! Lyllo!
Sen följde jag med Jess som skulle droppa av Sophie på Rossview för ett cheer camp. Hämtade ett transcript av mina betyg och åkte sen hem och bakade en födelsedags tårta till Amber. 
 
Sen runt halv 12 åkte vi för att hämta upp Sophie igen och sen till Starbucks och sen mot Walmart. Men mellan Starbucks och Walmart krockade vi med bilen. Men lugn bara lugn. Inget allvarligt. Så jag behöver inte ha 1000 meddelanden på facebook från dig mamma! Vi körde långsamt och bumpade bara in i en annan bil. Ni vet nästan lite som radiobilarna på Liseberg. Samma känsla. Men jag fick prata med en American Officer, inte fyskam inte... ;) Nej, skämt o sido. Det gick rikigt bra och ingen blev skadad förutom Jess' framlykta på bilen. 
 
Åkte hem efter att ha fixat allt med polisen och så, bakade klart tårtan. Åkte till Chick-fil-A och åt middag, åkte hem, hämtade tårtan, åkte till Amber för att fira henne. Åkte hem, och nu sitter jag i soffan och skriver det här! Får se vad veckan har att bjuda på! På fredag eller lördag bär det av emot Florida! Ska också försöka hinna med och träffa Payton, Taylor och Kaitlyn den här veckan! Och träffade Tori och Micayla idag, förmodligen för sista gången när jag hämtade Sophie från Cheer-camp! Sorgligt att det ska ta slut. Men "Don't cry because it's over. Smile because it happened!"

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack och lov, att det gick bra! Usch!! Säg åt Donnie att köra försiktigt till Florida.

2013-06-04 @ 05:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0