ALOOOOOHA! Dag 1....

Aloha - 
greetings, regards, kindness, compassion, affection, love
 
Jag har inte haft någon som helst ork att ta tag i bloggandet och berätta om det fantastiska resan till Hawaii för er!  Kanske för att det finns alldeles för mycket att skriva om! Vet inte ens hur jag ska börja! Men jag ska göra ett försök att inte skriva en bok!
 
Vi började med att åka till flygplatsen klockan 5 lördag morgon, mom och jag. Lagom trött tjej, som dessutom haft feber och vart sjuk hela veckan innan... Men taggad som attans! Vi åkte till en långtidparkering, och anledningen att jag berättar detta är för att vi fick åka limousin från parkeringen till flygplatsen, vilket kändes fruktansvärt lyxigt! Skulle ju kunna vänja mig vid det...

Sen tog resan ganska lång tid, typ 14 timmar eller nått sånt, men jag var fruktansvärt stolt över min iPhone som lyckades hålla sig vid liv under hela den tiden, med konstant lyssnande på musik! Och under första flygningen hade vi även wifi på planet vilket gjorde resan lite roligare!
 
Vi kom fram till Hawaii och det regnade... Ja ja tänkte vi, det var ändå eftermiddag/kväll
 
Vi träffade några andra utbytesstudenter på flygplatsen och Bri, en av ledarna. Medan vi väntade på bussen som skulle ta oss till hotellet så gick vi till starbucks. Pratade lite, lärde känna varnadra och sen åkte vi mot hotellet där en middag väntade och informationsmöte.
 
Vi fick träffa alla utbytesstudeter, eller ja det var några som var sena, pga dåligt väder och inställda flyg. Men info mötet fick alla att bli grymt taggade och springa till närmsta ABC-store *(1) för att köpa 50+ solkräm haha. Bilderna sitter inpräglade än....
 
Träffade mina roomies, Ingrid från Norge, Thanh Nga från Tyskland och Isabella från Danmark också och sen gick vi och la oss redo för morgondagen där surfing och catamaran tur stog på schemat!
 

(1) ABC-store - En supermarket som finns typ överallt, med det viktigaste i mat-väg och solkräm, turist saker ni vet. ABC står för Aloha Brings Costumers, men vår bästa busschaufför delade med sig av några gissningar hon hör tidigare: Always Bring Cash, America Bought China, osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0