Hawaii Dag 2

Så insmorda med 50+ och redo för en fin bränna och surfing gick vi ner mot frukosten som vi tänkt äta på starnden... Men möttes av regn... Vi åt frukosten på hotellet istället och var nere i lobbyn på utsatt tid, redo för att gå till stranden....

Vi promenerade till stranden, jag träffade Sofia en tjej från Sverige! Asså ni anar inte hur konstigt det kändes att prata svenska! Så vi övergick ganska snabbt till engelska igen! Vi var indelade i två grupper och den första gruppen skulle surfa, vi fick lite ledig tid på stranden så länge, men vi gick och gömde oss inne i en affär för det regnade och blåste nått otroligt mycket.
satt under parasollet, eller ja nu ett paraply....

Såå... Surfingen blev inställd, de andra fick avbryta sin och ledarna bestämde att vi skulle lägga om lite i schemat, så vi fick lite fritid och sen skulle vi ta shoppingen idag istället för senare i veckan! Vi fick några timmar ledig tid att utforska Waikiki, och vi gick tillbaka och duschade gjorde oss redo och sen gick jag och några andra för att äta lunch!

Hanna, Norge; Hanna, Norge; jag; Sofia, Sverige; Nina, Switzerland; Thanh Nga, Tyskland; Anna, Norge

Åt lunch på Cheeseburger Paradise med dessa tjejer! Det spöregnade ute och vi kunde lika gärna ha badat med kläderna på haha!

Sen här är lite regniga bilder från Waikiki

Sen åkte vi till Ala Moana Shopping Mall för några timmars shopping! Vi började i en liten grupp, men det var så stort så efter ett tag splittades vi upp för enkelhetens skull och jag gick med Sofia, vi pratade lite svenska men hoppade snabbt tillbaka till engelska utan att ens tänka på det! Haha sååå förvirrande och svengelska så det smäller om det!
Köpte lite fina kläder från Macy's och en solhatt! Sen samlades alla utanför Bubba Gump Shrimp Co. för middag! Det var ashäftigt! Hela restaurangen är inspirerad (eller snarare gjord) efter filmen Forrest Gump! Så inredningen var efter det, det var saker från filmen där och massa citat från Forrest och Jenny osv! Häftigt!

Och så kom Matilda, en annan tjej från Sverige! Hennes flyg hade blivit inställt så hon kom en dag senare, men vi försäkrade henne om att hon inte missat nått haha!