Hawaii Dag 4

Nästa dag, lite molnigt, men ändå helt okej väder. Vi åkte mot Pali Lookout och utsikten där var helt fantastisk, vi hade tur också att det inte blåste lika mycket som vanligt!
 
Sen åkte vi vidare till Kailua Beach, med ett stop för lite inhanding av lunch och Jamba juice!
Kailua beach är en mer local beach, alltså inga turister vilket är trevligt! Inte för att starnden skulle vart fullpackad iaf, med tanke på att det stundtals spöregnade, blåste och var molnigt!

Det här kunde ju ha stoppat oss kan ni tänka, och ett tag låg jag bara där på min genomblöta handduk med min klänning över mig och frös! Men det jag älskar med de 53 andra utbytesstudenterna jag spenderade min tid med, är hur himla underbara de är som människor! Under det här året har vi lärt oss att ingenting rikigt går som planerat och vi har alla blivit himla bra på att göra det bästa av situationen! Så vi sket i att det spöregnade, vi spelade volleyball, fotboll, vi badade i awesome vågor, vi gjorde en Harlem Shake, vi grävde ner Marco i sanden och hade en jäkligt bra dag helt enkelt! Kärlek till er alla som var där och vände en ganska dålig situation till en underbar dag iaf!


Ja, ni ser ju hur fina molnen var på himlen haha!;)

På vägen hem stannade vi vid Halona Blowhole Lookout och såg valar! Hela bussen stog upp tryckta mot fönstrena när någon skrek "WHALE" och vi stannade och tittade! Såg dock inga valar på lookout stället, missade dem med några sekunder tydligen! Så lite besviken... Och vi alla pratade valiska??? ni vet som de gör i hitta nemo... Men vi såg en sköldpadda!

ser ni den grå/svarta lilla blobben i vattnet! Det är en sköldpadda minsann!


Jag och Anna från Norge!

Men jag sa ju faktiskt att vi såg valar, och när vi lämnade lookouten och körde längst kusten, såg vi dem! Flera gånger! Det var sjukt häftigt!


Trots det dåliga vädret insåg jag att jag hade brännt mig en aning haha....
 
Så vi gjorde oss redo, och gick sen till Hard Rock Cafe för middag! Måste bara kommentera på hur bra hotell vi hade! Mitt i Waikiki, på standen, nära till allt! Det betydde mycket fritid och frihet för oss, som kunde gå runt lite som vi ville när vi hade fritid!
 
Påväg till middagen! 



Matilda, jag, Sofia och Marco (Italien) 

Och det var Caterinas födelsedag, så vi sjöng för henne såklart!


Efter middagen gick vi runt och pratade och smög in på cheesecake factory's toalett och sen avslutade vi kvällen med en klassiker! Smög ut från hotellet och köpte Froyo! Alltså delicious!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0