Hawaii Dag 6

Nästa dag! Pearl Harbor och hike till Diamond Head!
 
Vi åkte mot Pearl Harbor, och började på USS Missouri! Vi hade en privat guidetur och fick se saker som man inte brukar få se! Det var väldigt häftigt! Efter en rundtur på skeppet var det vår tur (vi var indelade i två grupper, så min grupp fick se skeppet först) att jobba! Vi volontärarbetade och fick hjälpa till att sopa! Yey....



Jag och the Tennessee Flag
 
Sen åkte vi vidare mot USS Arizona Memorial. Efter att ha sett en film om WW2. Det var väldigt häftigt att ha sett det, det fick en att tänka!

 
Sen var det dags att bege sig mot hotellet! Snabbt byta om till hike kläder och sen på bussen igen för att ta oss mot Diamond Head! Och det här är hur de flesta bussresorna såg ut!:

Så vi värmde upp lite, stretchade. Några av oss ville springa upp, ca en mile (1.6 km) och andra gå. Så de startade tiden och vi sprang iväg, haha jag, Matilda och Klaudia orkade ungefär lika långt, typ 200 meter... Sen gick vi haha, lyssnade på musik, tog kort och pratade! Det var väldigt varmt!

fräscha tjejer haha....


helvetestrappor! Alltså var livrädd att jag skulle ramla ner och dö!!
kämpa tjejer!!


Men utsikten från toppen över Waikiki var ganska cool haha!!


Jag, Maria och Klaudia



Sen åkte vi hem, och gjorde oss klara för en middag på hotellets 23 våning, med utsikt över waikiki och havet! Väldigt väldigt fint!
på nått sätt blev alla skarpa förutom jag....

utsikten!

Efter maten gick vi ner på stan igen och strosade, såg på lite gatuartister och sen gick vi ner på stranden och chillade i ett livvakts hus, ni vet som på O.C, kändes alldeles underbart!!!


Sen hade vi en filmkväll på rummet, rebeller som vi var haha... Jag smög in till Matilda, Sofia, Bruna och Nina's rum och vi kollade på film och åt snacks. Sen vakande jag och filmen var fortfarande på och ALLA sov hahahahah. Vi bestämde oss för att avsluta kvällen och jag smög tillbaka till rummet och fick en mindre hjärtattack när jag såg en ledare. smög tillbaka, väntade ett tag och gick tillbaka, ledaren fortfararande där, fast jag sket i det och gick tillbaka, visade sig att det inte var ledaren. fail....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0