Hawaii Dag 7

Så sista dagen i Paradiset!
Solen sken men vi åt frukost på hotellet, mest för att inte missa bussen! Eller ja det var typ som ett mission!
 
Idag var det dags att åka till Hanauma Bay för snorkling! Den här stranden är ett naturreservat och de tillåter inte stora grupper. Så vi blev transfered i mini bussar med olika tider och stop för att byta till mindre bussar och sånt! Hahah det var väldigt komiskt! 


jag och Emilie från Danmark

our van

utsikten över stranden!

vi såg en gravid säl också!

Här är en grupp med härliga människor!!


vi tog kort med sverige flaggan och frågade två japaner, och de tog kort på oss, sen tog de kort med sin kamera hahah och sen frågade de om de fick ta kort med oss haha. De blev så glada!
 
Vi snorklade, lyssnade på musik, solade och hade det bra! Haha snorklingen var rolig, jag var snorkling buddy med Bruna och vi snorklade med Matilda och Sofia! Det var en upplevelse! Jättemycket fina fiskar! Men jag tappade min snorkel typ 10 gånger och man fick ju inte stå på botten, eller röra revet... Vilket var fruktansvärt svårt kan jag meddela. Men vi tyckte att det blev väldigt grunt så vi bestämde oss för att fortsätta utåt. Vilket resulterade i att det blev grundare och grundare för vi simmade mot revet, och mot stenarna... Och det blev mindre och mindre yta att röra sig på och man kunde inte vända utan att sparka till nån och vi skrapade ganska snart magarna i revet, vilket resulterade i typ hysteriskt skrattanfall och panik! Jag tappade ju min snorkel samtidigt som jag skrattade hysteriskt och desperat försökte att inte röra botten (vilket var ission impossible) och då lyckades jag ju också svälja några liter saltvatten, vilket resulterade i mer skratt och panik! Vi var ganska glada när vi lyckats ta oss ur revet och det var all snorkling vi orkade med! 
 
Sen åkte vi hem, med byte av vans och allt och hade ungefär en timme innan bussen rullade iväg mot sista kvällen och Luau! Bussen var alltid lika rolig haha!

Cute boys in the background hahah! Marco and Lars


När vi kom dit gjorde vi armband:
något jag lärde mig också under veckan! Har man blomman på höger sida i håret eller på armen är man ogift, kan ju vara bra att veta haha!

Sen tog vi ett gruppfoto! Älskar dessa människor! 

Här har vi då Matilda, Sofia, jag och Bruna (italien)

och samma här fast med Nina (Switzerland)

Sen tog vi kort på stranden haha!

en sköldpadda!

Norske jenter. Hanna, Hanna och Lene

Och the swedes:

och här klättrar en man upp och släpper ner blommor! 

Vi åt middag och tittade på en show, och dansade hula! Jag sa kanske inte det men en luau är en fest, hawaiian style! 

Här är en film från showen!

Sen på vägen hem hade vi dansparty i bussen haha! Det är såna saker som gör en resa! Alltså underbara minnen!




Den sista bussturen kan nog sammanfatta hela den här veckan tror jag! 

Sen när vi kom hem var det dags att packa! :( och gå och lägga sig för jag och kanske 15 andra hade vår transfer till flygplatsen klockan 9 morgonen efter :( Så några hejdån blev det redan då! Bland annat till Rhonda! Vår underbara busschaufför, som gjorde bussresorna så mycket roligare! Fantastisk hur stor skillnad en människa kan göra!

Matilda, jag, Rhonda och Sofia! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0