In tha school!

Jaha, nu sitter man har i skolan i detta klassrum i Web Design for sista gangen! Ja, ni laste ratt! Idag ar min sista dag pa Rossview High School! Hur sjukt ar inte det pa en skala? Sjalv kan jag inte forsta det! Kandes som man nyss kom hit, men nu 10 manader senare sitter man har, pa dagen man trodde var valdigt langt borta!
 
Vet inte hur jag ska kanna! Jag menar, sommarlov ftw!! Men det finns manniskor som jag formodligen aldrig mer kommer traffa efter idag! Jag pratar inte om mina kompisar har, dem har jag ju en hel mandad kvar med! Men alla de personer som bara finns dar och gor klassen och skolan komplett! Manniskor som man pratar och skrattar med, men som man inte direkt traffar utanfor skolans vaggar. Dom kommer man ju att sakna!
Och alla larare! Jag har verkligen haft tur med mina larare, tycker om de allihopa!
For att inte namna hur mycket jag kommer sakna skolan! High School!
 
Under den har tiden har jag lart mig att det finns mycket i det amerikanska skolsystemet som skulle behova lite forandring. Jag har jamfort det med sverige och hittat massa saker som ar battre med den svenska skolan, som maten och friheten att kunna ga pa toa utan att ha en note, for att inte namna att lamna skolan!
 
Men det finns sa mycket som jag kommer sakna, som liksom vager upp alla nackdelar!
(Jag kommer nu overga till engelska, da jag finner det valdigt jobbigt att sakna de tre sista bokstaverna i det svenska alfabetet).
 
I think there's no other place where you can get an entire school to dress up in 80s costumes during homecoming or in school colors and cheer and scream during pep-rallies and games! Where the entire student section gives mental luck to the basketball players with spirit fingers or sing and dance when we score.
I don't think there's another place where you everyday get at least 20 comments about how cute you look today, and at least 5 of those are from complete strangers in the hallway.
There's no other place where your teachers call you "honey", "sweetie", or "baby", and you don't feel scared or sexuallly harassed... It's just the way it works in the south and they really care for their students!
There's no possible way that there's another Mr. Martin anywhere else. Who, EVERYDAY, smiles and hugs the students and asks every passing soul how they are doing. "How's your day going honey?" "Have a nice day!" "Always smiling, I like that!" I don't know how he does it, but he manages to brighten everybody's day, every day! He even got an own t-shirt sold in school. His face on the front and on the back, his famous "Have a nice day!
And people, it's only in America you would come up with the idea of selling those shirts!
I could go on for ever and ever! But I won't. I'm just gonna miss this so so much! Being a part of high school. Because school here is not just a place where you go to learn and then you're done. No, this is where you have your friends, your activities and your life outside of school as well.
 
I can't belive this is almost over, it doesn't make any kind of sense to me! I have so mixed feelings about this, a bittersweet feeling. Because, guys back home in Sweden, I miss yall like crazy and you can't see the smile on my face when I think about seeing you again, or hugging you again after 11 months. But I have a life here now, too. A life, I will never get back! So leaving here is gonna be one of the toughest things I will have to do, but I am so happy I have all of these memories.
 
Okay Lovisa! Don't get too sentimental now! You still got another 40 days to go!
True! And I'm planning to make those the best days so far!
 
Okay, the bell is about to ring, and that means I'm off to the next class and next photo session! Pics will come up later folks! Stay tuned!

Kommentarer
Postat av: Liza

ååh, kan inte tänka mig hur det känns för dig nu. Skulle vara kul med en skype date snart! :D

2013-05-16 @ 18:27:27
Postat av: Anonym

Jag har följt din blogg enda sen början av ditt år och det känns nästan sjukt för MIG att det redan snart är slut. Som du kanske förstår så ska jag själv åka som utbytesstudent och det är därför det är så kul att läsa din och andras bloggar! Tänkte bara säga iaf att din blogg är riktigt bra och att det varit kul att följa ditt år :D har bara en fråga dock, är ni bland de första som får sommarlov i USA? Eller får alla det vid den här tiden?

Svar: Hej! Förlåt att det tog lite tid att svara på kommentaren! Men jag uppskattar den verkligen! Så tack! Va kul att du också ska åka! Bästa beslutet du någonsin tagit! Även om du måste komma ihåg att det kommer vara stunder då du undrar varför För det finns tider här som kommer vara sjukt jobbiga! Men i det stora hela är det sååå värt det! Skulle aldrig byta ut mitt år mot nånting! Jag vet inte rikigt om vi var först, men jag tror vi var bland de första, fast jag vet andra som också har sommarlov och jag vet andra som får det i mitten av juni! Lycka till med ditt år och hoppas du njuter av tiden där, för det går fruktansvärt snabbt!!
Lovisa

2013-05-16 @ 19:26:29
Postat av: Mamma

Känner gråten i halsen, när jag läser om din vånda. Kommer du ihåg i början när du hade hemlängtan, när jag sa: ta vara på tiden... Jag är stolt över dig, och att du gjort det absolut bästa av ditt år. Extra tack till din underbara värdfamilj!!! Älskar dig och vi ser fram emot att få krama om dig, puss❤

Svar: älskar dig! puss <3
Lovisa

2013-05-16 @ 20:58:52
Postat av: Helena

Å, tårarna rinner.... Du skriver fantastiskt bra och får oss som läser att förstå hur du känner. Vilket otroligt år du fått uppleva. Vi saknar dig och ser fram emot när du kommer hem. Vi räknar med er på Öland senare i sommar :)
Kram

2013-05-17 @ 10:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0