Lite svar på kommentarer! :)

Hej Sverige, ber om ursäkt för att jag varit så dålig på att blogga, orkar helt enkelt inte, men ska verkligen försöka bättra mig! Så här är lite svar på frågor!! Ska försöka knata ihop ett inlägg om homecoming och ett om afs-lägret också!!
från när jag var ute och sprang av de extra kilona;)




Lina Carlsson
Om: Såå sjukt trött!!
 
Hej! Sjukt roligt att läsa, jag fegade ur ett år som utbytesstudent och hoppas på att våga åka som au pair i Australien efter studenten istället! Som föredetta fotbollsspelare kan jag inte låta bli att fråga lite om fotbollsdetaljer!
1. Vilken position spelar du?
2. Hur mycket skiljer den svenska och amerikanska fotbollen sig åt? Alltså både spelsystem och spelstil. Har nämligen för mig (har spelat mot amerikanska lag) att det inte är lika mycket närkontakt, stämmer det?
3. Hur jobbigt är det med "fotbollsspråket", termer och så? Och skiljer träningarna/övningarna mycket från de i Sverige?  
4. Slutligen, hur är nivån på laget och dina lagkompisar om du jämför med Sverige?

Hoppas du svarar snart!
 
 
 
 
 
Hej Lina!

ber om ursäkt för att jag inte har svarat på så länge!

Men nu så!
1. Jag spelar yttermittfält, främst vänster kant, även fast jag är urusel med vänster fot...
2. Jag tycker att det är väldigt liknande, sen är det ju olika från lag till lag, men vi spelar med ganska mycket närkontakt
3. Det är inte så jättejobbigt, vissa ord kanske, men man lär sig snabbt och det enda man egentligen behöver använda är kroppsspråk och nått here, ball eller så :) så det är inga problem, fast det har hänt att jag skrikigt nått ord på svnska haha! Träningarna är typ detsamma, eller samma sak här träningarna skiljer ju sig åt i sverige i olika lag också, men vi spelar ganska mycket match på träningarna och lite mindre övningar kanske:)
4. Jag skulle vilja säga att vi är ett bra lag, och det finns duktiga spelare!

Hoppas det var det du ville höra, och sorry att det tog sån tid... ha det bra!!:)


 

Angelica Svensson  Om: Såå sjukt trött!!

Hej! Jag har några frågor som det skulle vara så underbart om du svarade på, jag funderar på ett år som utbytesstudent 2013/14 och undrar följande; 
1. Vilka åker du med? Alltså vilket 'företag', STS, AFS osv? 
2. Är det mycket jobbigare i skolan där än här hemma i Sverige? 
3. Tycker du det är jobbigt att ta studenten ett år senare än dina jämn åriga? 
Hoppas du får en fortsatt trevlig vistelse i USA, och att homecoming går bra! ;-)
 
Hej! Va roligt, det tycker jag verkligen du ska göra!!
1. Jag åker med AFS, rekommenderar dem STARKT! Har inte varit missnöjd en enda gång!
2. Skolan i sig är mycket lättare här, men det är mycket läxor och så och det tar ett tag med tanke på att man inte är helt 100 på engelska, men jag märker att det blir lättare och lättare! Men min skola börjar så tidigt och sen kommer jag inte hem förrens 5.30 eller så eftersom jag tränar fotboll efter skolan, så det blir långa dagar!
3. Ja och nej.. Jag menar det suger väl att inte ta studenten med dina klasskompisar och att vänta ett år extra, men å andra sidan så skulle jag inte kunna gjort det här! Och att jag säger det nu är ett tecken på att det verkligen är värt det, för jag har haft och är inne i en liten period av hämlängtan och har lite problem med att hitta min plats osv.. Så att jag nu skriver att det är värt det är ett bevis på att det verkligen verkligen är det!
 
Tack så mycket!!:)

Din syster Maja Om: Pep rally
hej på dig! <3 
har du varit på homecoming dansen? 
och är dem i cheerleadingen bra? <3 
jag ska heja på rodrees imorgon så du vet kanske får åka motorcykel haha <3 
hoppas du har det bra ändå. och du kommer klara digi Usa, puss ha det bra/ maja
 
Hej gumman!
Ja, jag har varit på homecoming dansen, det var en upplevelse! Och nej jag tycker tyvärr inte våra cheerleaders är så värst bra, det lilla jag har sett av dom såklart!
Haha, go for it!
Tack tack! Puss<3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0